ساز و کار مجلس دهم با کدام فراکسیون کوک می شود؟

نماینده ارومیه در گفت و گو با تابناک خبر داد: تشکیل فراکسیون تدبیر و امید در مجلس دهم

تابناک تهران- «فراکسیون امید یا تدبیر حتما در مجلس دهم شکل می گیرد و لی همه چشم ها هم برای ریاست مجلس و هم فراکسیون هایی که در مجلس شکل می گیرد به دور دوم انتخابات مجلس در دهم اردیبهشت است.»
کد خبر: ۲۱۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 19 April 2016
سال گذشته در همین روزها بود که یکی از نمایندگان حامی دولت از تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس سخن گفت. کمال الدین پیرموذن که خود عضو فراکسیون رهروان نیز هست با ارائه لیست 30 نفره ای که نام هایی چون مطهری و تابش به چشم می خورد نوید تشکیل این فراکسیون ار که حامیان دولت بودند، داد اما اندکی بعد تشکیل این فراکسیون به دلایل متعدد مسکوت ماند و فراموش شد.

البته پسش از این یعنی اندکی بعد از انتخابات ریاست جمهوری نیز زمزمه های تشکیل چنین فراکسیونی که به نظر می رسید نظر برخی از اعضای رهروان را هم به خود جلب کرده به گشو رسید. در سال 92 برخی نمایندگان پیشنهاد چنین فراکسیونی را با محوریت گفتمان اعتدال دادند که گفته می شد با مخالفت و دلخوری علی لاریجانی رییس مجلس و بنیان گذار رهروان مواجه شد و سپس در همان زمان مسکوت ماند.

اندکی به پایان دولت نهم باقی نمانده است، در این دوره برخی از چهره های شاخص اصلاح طلب حامی دولت چون عارف وارد مجلس شده اند که قدرت تاثیر گذاری و رایزنی را برای دولت افزایش می دهد به خصوص این که اکنون اعتدالی هایی در مجلس از جنس کاظم جلالی به چشم می خورد احتمال تشکیل چنین فراکسیون بار دیگر قوت بگیرد.

اکنون باید دید ساز و کار مجلس دهم با کدام فراکسیون کوک می شود؟

عابد فتاحی در گفت و گو با تابناک خود را اولین پیشنهاد دهنده تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس معرفی می کند ومی گوید: مایل بودم فراکسیون اعتدال در مجلس شکل بگیرد که نشد اما فراکسیون امید یا تدبیر حتما در مجلس دهم شکل می گیرد و لی همه چشم ها هم برای ریاست مجلس و هم فراکسیون هایی که در مجلس شکل می گیرد به دور دوم انتخابات مجلس در دهم اردیبهشت است.

نماینده ارومیه در ادامه این گفت و گو افزود: ما در مجلس دهم شاهد دو فراکسیون عمده خواهیم بود،یکی اصولگرایان و دیگری اعتدالی ها و تا جایی من در جریان هستم فراکسیون امید احتمالا چند عضو بیشتر داشته باشد اما تاکنون هیچ رایزنی در این خصوص اتفاق نیفتاده و در حد برنامه ریزی ست.

وی در پایان نیز تاکید کرد: عضویت اصولگرایان در فراکسیون امید یا تدبیر نیز بستگی به خود آنها و طرز فکرشان دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار