مرکز تربیتی عالمان سنی در عنبران دایر شود

امام‌جمعه عنبران خواستار ایجاد مرکز تربیتی عالمان سنی در شهر عنبران شد.
کد خبر: ۲۱۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ 24 April 2016

حجت‌الاسلام یاور مرادی در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه این مرکز می‌تواند زمینه تربیت عالمان مذهب سنی را فراهم سازد، تصریح کرد: صحبت‌های اولیه برای راه‌اندازی آن انجام شده است.

وی با اشاره به طرح قول‌ها و نظراتی از سوی مسئولان اضافه کرد: در حال حاضر برای هدایت صحیح مسلمانان سنی مذهب در برخی مناطق استان از جمله عنبران تربیت عالمان دینی ضروری است.

امام‌جمعه عنبران با بیان اینکه عالمان با تربیت مناسب می‌توانند پاسخگوی نیازهای دینی مردم ساکن در این منطقه باشند، تأکید کرد: علاوه بر این عالمان خواهند توانست از انحرافات دینی جلوگیری کنند.

مرادی با تأکید به اینکه در شهر عنبران ۱۳ هزار نفر جمعیت ساکن هستند و یک دانشگاه یا فرهنگسرا دایر نشده است، اضافه کرد: علاوه بر این نبود حوزه علمیه اهل سنت موجب شده است طلبه‌ها محل مناسبی جهت توسعه آموزش‌های خود نداشته باشند.

وی معتقد است تربیت افرادی با تفکر صحیح می‌تواند بسیاری از انحرافات دینی و نفوذ اندیشه‌های تکفیری را سد کند و لازم است این تربیت در مرکز معتبری انجام شود.

امام‌جمعه عنبران در خصوص وضعیت برنامه‌های فرهنگی با محوریت ترویج برابری و برادری اهل سنت و شیعه اضافه کرد: انتظار می‌رود برنامه‌ها محدود به هفته وحدت نبوده و نسبت به افزایش آن در سایر مقاطع سال برنامه‌ریزی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار