حساست انتخابات در بزرگترین حوزه انتخابیه کشور/کار سخت نماینده پیروز میدان

فردا در حالی دور دوم انتخابات مجلس در بزرگترین حوزه انتخابیه کشوربرگزار می شود که این حوزه با مشکلاتی فراوان دست و پنجه نرم می کند.
کد خبر: ۲۲۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 28 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حوزه انتخابیه بافق،مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد بدلیل فاصله زیاد با مرکز استان یزد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.حال دو کاندیدای رقیب این حوزه(بابایی و صباغیان)هر کدام در صورت پیروزی در این دور از انتخابات کار سختی پیش روی خود دارند.

در شهرستان خاتم؛حوزه بهداشت و درمان از مطالبات جدی مردم است.متاسفانه فاصله 240کیلومتری این منطقه با مرکز استان براین مشکلات چنان افزوده است  به طوریکه  بیمارستان این شهرستان از نبود تجهیزات و عرمحضور نیروهای متخصص در رنج واقعی به سر می برد. بیکاری از مهم‌ترین مسائل شهرستان خاتم است و به ویژه جوانان تحصیلکرده از این معضل رنج می‌برند.عمده مشکلات مطرح شده از سوی مردم در حوزه بیکاری و درخواست برای اشتغال است و بانوان و دختران تحصیلکرده شهرستان خاتم، بیشترین درخواست را در این زمینه دارند.همچنین عمده مشکلات این شهر، کمبودهای شهری و عدم مدیریت مناسب برای هزینه‌کرد بودجه‌ها در حوزه شهری است.
در حوزه بافق،احداث جاده یعنی دوبانده شدن به سمت یزد یکی از مهمترین مطالبات و آرزوی مردم این منطقه است.هرچند که این شهر بواسطه شرکت سنگ اهن سالهاست از حجم بالای مطالبات کارگری نیز برخوردار است.شهری که سرشار از مشکلاتی چون بیکاری جوانان ٬اعتیاد است. شهری که علیرغم در اختیار داشتن معادن غنی که اکثر صنایع کشور به آن محتاج و مدیون است برای دریافت عوارض مربوطه گرفتار عدم شفافیت حد اقل در اجرای مصوبات است . شهری که هنوز فاقد گاز شهری، آب اشامیدنی سالم و مکفی .. فاقد خدمات درمانی و بهداشتی و مشکلات و معضلات فراوان دیگر با آن مواجه است.
در حوزه بهاباد، انتقال آب وگاز به بهاباد، عدم تکمیل راههای بهاباد-نایبند ،بهاباد- راور،بهاباد –کوهبنان وهمچنین اشتغال جوانان، احداث بیمارستان ،داروخانه شبانه روزی و استقرار ادارات را باید از مهمترین مشکلات موجود دانست.البته عمده مشکل کشاورزان شهرستان بهاباد در زمینه فروش یا برندسازی محصولات، بازاریابی و بازار رسانی محصولات تولیدی است.
برخی دیگر از محصولات شهرستان بهاباد نیز نظیر به، محصولات باغی و ... ناشناخته مانده و باید معرفی شود که انتظار می‌رود در این زمینه تشکل‌های غیردولتی در بخش کشاورزی وارد عمل شوند.
در حوزه مهریز، پیگیری مشکل خشکسالی کشاورزان این شهرستان به مطالبه جدی تبدیل شده است. با توجه به تاثیر خشکسالی های اخیر و مشکل آفرینی برای بخش کشاورزی نباید از این بخش در شهرستان غافل شد. مهریز رتبه های برتری در بخش کشاورزی و دامداری را دارد و سرمایه گذاری و هزینه های زیادی در این بخش انجام گرفته است که بدون شک با شرایط فعلی با بازنگری پررنگ تر و منطقی می توان از ظرفیت های موجود بصورت بهینه استفاده کرد.
در حوزه ابرکوه، بودجه شهری این شهرستان خیلی کم است و این مبلغ که بخش عمده آن هزینه جاری است جوابگوی طرح های عمران شهری نیست. تکمیل جاده های مراصلاتی ابرکوه با استان های هم جوار وهمچنین جاده یزد به سورمق درمسیر ابرکوه از دیگر مشکلات این منطقه است.






اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فتوحی بافقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
باسلام
خوشبختانه گاز بافق مدتی است که وصل شده است و مردم از این نعمت برخوردار شده اند.
باتشکر
علیرضا آیت اللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
نمایندگی مجلس در راه تحوٌل و ترقی و توسعه که خدمتی حقیقی و ضروری به خلق الله و در سیر الی الله باشد نیاز به تحصیلات متناسب ، تجربیات مرتبط ، و تعهد حقیقی دارد ؛ و نه شعار و وقار و وانمود کردن دلبستگیِ تام و تمام به پیشطاق تا منار ...
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار