زانوها درورزشکاران بیشتردرمعرض آسیب دیدگی هستند

رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان گفت: آسیب های زانو بیشترین نوع مصدومیت در بین ورزشکاران همدانی به خصوص در رشته فوتبال است.
کد خبر: ۲۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 14 April 2015
رییس هیات پزشکی ورزشی استان همدان گفت: آسیب های زانو بیشترین نوع مصدومیت در بین ورزشکاران همدانی به خصوص در رشته فوتبال است.

به گزارش ایرنا؛ رشید حیدری مقدم اظهار کرد: سال گذشته بیشترین نوع آسیب دیدگی ورزشکاران همدانی در حین تمرین و مسابقات از ناحیه زانو، پارگی رباط صلیبی و عضلات قدامی بود و 50 نفر از این ورزشکاران نیز تحت عمل جراحی زانو در تهران قرار گرفتند.

وی بیان داشت: سال گذشته 407 ورزشکار همدانی با مصدومیت مواجه شدند که فوتبال، کشتی و تکواندو بیشترین آسیب دیده را در بین رشته های ورزشی داشتند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 104 نفر در رشته ورزشی فوتبال مصدوم شدند تا همانند سال 92 بیشترین تعداد مصدومان ورزشی به این رشته پرمخاطب اختصاص یابد.

حیدری مقدم خاطرنشان کرد: رشته کشتی با 57 ورزشکار آسیب دیده و تکواندو با 33 ورزشکار آسیب دیده جزو رشته های دارای بیشترین مصدوم به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه همدان جزو استان های برتر از حیث امکانات پزشکی ورزشی است گفت: سال گذشته بیش از شش هزار ورزشکار از خدمات پزشکی ورزشی مراکز تحت پوشش بهره مند شدند.

وی یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی استان همدان هم اینک علاوه بر داشتن مرکز فیزیوتراپی اختصاصی، با بسیاری از کلینیک های پزشکی در سطح استان قرارداد دارد و ورزشکاران آسیب دیده دغدغه ای برای سپری کردن مراحل درمان خود ندارند.

حیدری مقدم با قدردانی از کادر پزشکی فعال در ورزش همدان افزود: هم اینک بیش از 20 پزشکیار در رقابت های ورزشی استان همدان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های مختلفی برای پیشبرد اهداف تعالی پزشکی ورزشی استان همدان پیش بینی شده است یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی همدان همسو با برنامه های فدراسیون به اجرای برنامه ها خواهد پرداخت.

هم اکنون بیش از 70 هزار ورزشکار در سطح استان همدان به صورت سازمان یافته در 50 رشته ورزشی فعالیت دارند
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار