اتحاديه تعاوني‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي يزد تشكيل‌ مي‌شود

کد خبر: ۲۲۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 06 May 2016
به گزارش تابناک یزد، تشكيل اتحاديه تعاوني‌هاي كشاورزي، منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد در دستور كار مشترك سازمان تعاون روستايي و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قرار گرفت.
 "سيد حسن بزاززاده" معاون تعاون روستايي استان يزد در نشستي كه با حضور مسئولان منابع طبیعی و جمعي از مديران عامل شركت‌هاي تعاوني منابع طبيعي و آبخيزداري استان برگزار شد، در زمینه ساختار و تشکیلات، وظایف تعاون روستایی و برنامه‌های پیش رو این سازمان مطالبی را عنوان كرد.

وي اظهار كرد: سازمان تعاون روستایی بعد از قانون اصلاحات ارضی سال 1342به منظور رفع مشکل ازهم پاشیدگی حلقه مدیریتی در بخش کشاورزی و مزارع تشکیل شد و با توجه به مفاد و مواد اساسنامه قانوني اين سازمان، وظيفه توسعه روستايي وبخش كشاورزي از طريق تعاوني‌ها و تشكل‌ها بر عهده اين سازمان قرار گرفت.

وي ادامه داد: در همین راستا وظایف این سازمان، وظایف حاکمیتی شامل حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل‌های کشاورزی و روستایی و وظایف تصدی‌گری چون خریدهاي تضميني را شامل مي شود که وظایف تصدی‌گری آن به شبکه تحت پوشش واگذار شده است.

بزاز زاده خاطرنشان كرد: در حال حاضر 100 تشکل روستايي، كشاورزي، توليد و زنان و 12 نظام صنفی كارهاي كشاورزي تحت نظارت سازمان تعاون روستايي استان يزد فعاليت مي‌كنند.

معاون تعاون روستايي استان در پايان با اعلام آمادگی سازمان تعاون روستايي در تسهیل فرایند شکل‌گیری اتحاديه تعاوني‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي و آبخيزداري در استان، تصریح کرد: برابر سیاست‌های اصل 44 و در راستای اجراي منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي، مردم سازی اقتصادی در بخش كشاورزي و تقويت همکاری میان فعالین بخش در حال پيگيري و اقدام است.

گفتني است؛ در این نشست پس از بحث و تبادل‌نظر در زمینه اهداف دو طرف و پتانسیل‌های موجود در حوزه تشکل‏ها و تعاونی‌های كشاورزي، منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد، موارد همكاري مورد ارزیابی قرار گرفت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار