مدیرکل میراث فرهنگی:

آماده راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در قم هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از آمادگی راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 14 April 2015
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی روز دوشنبه در دیدار با احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که شهرداری بخشی از فضاهای شهری را در اختیار این اداره کل قرار دهد با جذب اعتبار می توانیم بازارچه های صنایع دستی را راه اندازی کنیم.

وی افزود: با احداث این بازارچه ها می توانیم هنرهای دستی استان را معرفی کرده و زمینه فروش و عرضه آن را فراهم سازیم.

وی ادامه داد: باید مکانهایی ازجمله بوستان ها و اطراف حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران برای نمایش صنایع دستی هنرمندان تعیین شود، تا زائران ازاین هنرهای دستی بهره مند شوند.

رضایی با اشاره به اینکه صنایع دستی قم نسبت به سایر استانها دارای ظرفیت بالایی است گفت: بعضی از این رشته های هنری تنها مختص به هنرمندان قم است که در این شهر تولید می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: دغدغه هنرمندان معرفی محصولات و جذب بازار فروش است ،در صورت تحقق این امر زمینه اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بافت فرسوده قم در هسته مرکزی شهر گفت: بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است تا دربافت های فرسوده به ساخت و ساز در جهت توسعه اماکن اقامتی و گردشگری بپردازد.

وی افزود: استان قم ام القرای جهان اسلام است و با حضور مسافران از اقصی نقاط جهان نیازمند ارایه خدمات شایسته پذیرایی و اقامتی به زائران است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار