تاکید امام جمعه اهل سنت چابهار بر حج توام با عزت، امنیت و آرامش

کد خبر: ۲۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 02 June 2016
مولوی عبدالواحد بزرگ زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کشور عربستان به عنوان میزبان باید به خوبی و شایستگی از مهمانان خانه خدا که همانا حجاج سراسر دنیا هستند پذیرایی کرده و با آنان رفتار شایسته ای داشته باشد.
وی افزود: عربستان در چند سال اخیر حمایت هایی از گروههای تروریستی و حملات پی در پی به کشورهای مسلمان یمن، عراق و سوریه داشته که سبب بر انگیختن موجی از ناراحتی و خشم مسلم مردم شده است.
امام جمعه موقت اهل سنت چابهار تصریح کرد: ایران اسلامی همیشه طرفدار مظلوم است و این برای برخی کشورها خوشایند نیست.
وی ادامه داد: ریختن بمب و کشتار مسلمانان گناهی نابخشودنی است و انتظار داریم کشور عربستان جنگ علیه کشورهای مسلمان و مظلوم را هر چه سریعتر تعطیل کند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت چابهار خاطر نشان کرد: هم اینک کشور عربستان برای جبران برخی ناکامی ها در رسیدن به اهداف خودش در کشورهایی که جنگ و خونریزی به راه انداخته است می خواهد مسلمانان برخی کشورها مانند ایران را از مناسک حج محروم کند.
مولوی بزرگ زاده افزود: ایجاد موانع و کارشکنی در اعزام زائران ایرانی به حج بیت الله شریف نوعی توهین آشکار و تحمیل ذلت است.
این روحانی برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دولت سعودی نباید خود را مالک حرمین شریفین بداند و این کار درستی از نظر اسلام نیست چون سرزمین های مقدس مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان جهان است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان(مکران) قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار