معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

اتصال دریای خزر به آب های آزاد در آینده

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از انتخاب بندر انزلی به مرکز حمل کالا از دریای خزر به اروپا خبر داد و گفت: حمل و نقل دریای خزر به آب‌های آزاد وصل می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 19 April 2015
به گزارش تابناک گیلان از بندر انزلی، علی عزتی عصر امروز در جلسه بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی با بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسبی در بنادر و دریانوردی گیلان فراهم شده است.

وی دریای خزر را حوزه راهبردی عنوان کرد و افزود: اهمیت دریای خزر روزبه‌روز بیشتر می‌شود و به‌دنبال اتصال حمل و نقل این دریا به آب‌های آزاد هستیم.

عزتی با بیان اینکه اتصال اروپا به دریای خزر حائز اهمیت است، تصریح کرد: طرح مذکور از برنامه‌های مهم کشتیرانی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و بندر انزلی مرکز حمل و نقل کالا از دریای خزر به اروپا انتخاب شده است.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به هدایت صادرات و واردات کالا از دیگر بنادر دریای خزر به بندر انزلی اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد می‌توانیم سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در زمینه حمل غلات در بندر انزلی داشته باشیم.

وی کمک به تجارت کشور را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی خواند و بیان کرد: اگر زیرساخت‌ها و امکانات بندر انزلی مهیا شود روند حمل و نقل غلات از این بندر با سرعت مناسبی انجام می‌شود.

عزتی از ساخت سیلو در بندر انزلی خبر داد و یادآور شد: با توجه به همکاری و تعامل موجود فاز نخست ساخت سیلو در بندر انزلی باید آغاز شود.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توسعه بندر انزلی، اظهار کرد: هم‌زمان با آماده شدن فازهای توسعه‌ای بندر انزلی سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این بندر انجام می‌شود.

* امکان ترانزیت مشتقات غلات از بندر انزلی وجود دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در جلسه مذکور بر توسعه زیرساخت‌های این بندر تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم بندر انزلی به جایگاه واقعی خود برسد.

سید علی نعیمی از آمادگی در اختیار گذاشتن اسکله‌های جدید برای ساخت سیلو و انبار توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر انزلی خبر داد و افزود: تمام مسئولان اتفاق نظر دارند بندر انزلی باید تنوع کالا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امکان ترانزیت مشتقات غلات در بندر انزلی وجود دارد، بیان کرد: کشتیرانی دریای خزر با داشتن 25 فروند کشتی می‌تواند کمک بزرگی در حمل و نقل کالا در دریای خزر باشد.

* آمادگی سرمایه‌گذاری کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر نیز در جلسه بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: آماده سرمایه‌گذاری در بندر انزلی هستیم و جانمایی اسکله‌ها در سرمایه‌گذاری کشتیرانی دریای خزر حائز اهمیت است.

علی‌اکبر غنجی با اشاره به همکاری بنادر و دریانوردی گیلان در پهلودهی کشتی‌های کشتیرانی دریای خزر، تصریح کرد: تعامل بین بنادر و دریانوردی گیلان و ارگان‌های مربوطه می‌تواند بندر انزلی را به جایگاه واقعی خود برساند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار