تکمیل مدارس مسکن مهر در انتظار اعتبار

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تکمیل مدارس مسکن مهر همدان را در گرو تامین اعتبار دانست و گفت: راه و شهرسازی همکاری لازم را برای تامین اعتبار داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 16 June 2016
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تکمیل مدارس مسکن مهر همدان را در گرو تامین اعتبار دانست و گفت: راه و شهرسازی همکاری لازم را برای تامین اعتبار داشته باشد.

به گزارش تسنیم، فرزاد تیموری بعدازظهر امروز در شورای تامین مسکن استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر 38 مدرسه با بیش از 290 کلاس درس در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 23 مدرسه با 113 کلاس درس در شهرهای زیر 25 هزار نفر باید در سایت‌های مسکن مهر ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه اعتراضات و تجمعات بسیاری از سوی ساکنان مسکن مهر به سبب عدم احداث مدرسه داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر 6 پروژه آموزشی در سطح استان همدان آغاز شده و سه پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است.

تیموری بیان کرد: در سفر اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در زمینه مسکن مهر مقرر شد تا دو میلیارد تومان از محل یارانه‌های دولتی برای ایجاد زیرساخت آموزشی و احداث مدارس تخصیص یابد که تنها 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تکمیل مدارس مسکن مهر در گرو تخصیص اعتبار مانده است، افزود: براساس اعلام قائم مقام وزیر در زمینه مسکن مهر اداره‌کل راه و شهرسازی بخشی از هزینه ساخت مدارس مسکن مهر را از طریق فروش املاک مازاد متعلق به دولت در استان همدان تامین کند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان اعتباری از سوی اداره‌کل برای تخصیص دوباره به این پروژه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: تاکنون چهار میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای زیرساختهای آموزشی مسکن مهر همدان هزینه شده است.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: در شهرستان همدان چهار هزار و 875 واحد عقد قرارداد شده که سه هزار و 425 واحد معادل 67 درصد به متقاضیان تحویل شده است.

عباس حسنوند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مسکن مهر شهرستان نهاوند بدون متقاضی است، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی مسکن مهر نهاوند نبود خدمات زیر و روبنایی است که مشکلات بسیاری برای مردم نیز ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه در شهرهای کوچک متقاضی مسکن مهر وجود ندارد، عنوان کرد: یکی از سایتهای اصلی مسکن مهر نهاوند به نام باروداب به سبب آماده نشدن معبر اصلی دسترسی هنوز متقاضیان برای تحویل واحدها اقدامی نداشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار