فقط 36 هزار و 296 حلقه چاه در استان مجوز دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: 36 هزار و 296 حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری و 24 هزار و 772 حلقه چاه فاقد مجوز در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 19 April 2015

کیومرث دانشجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به افزایش بی‌رویه بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی آذربایجان غربی، اظهار داشت: 36 هزار و 296 حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری و 24 هزار و 772 حلقه چاه فاقد مجوز در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در جهت حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و کنترل میزان مصرف آن به وسیله کشاورزان، یک هزار و 556 دستگاه کنترل هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است.

دانشجو با بیان این مطلب که ذخیره آب‌های زیرزمینی در حال کاهش است، ادامه داد: در استان آذربایجان غربی 31 دشت وجود دارد که 21 دشت از آن آزاد بوده و توسعه بهره‌برداری در قالب سقف تخصیص آب ابلاغی وزارت نیرو انجام می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: توسعه بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی 10 دشت به لحاظ افت مستمر آب زیرزمینی و کسری مخازن 27.16 میلیون متر مکعب در سال به استناد ماده چهار قانون توزیع عادلانه آب، ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی به میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی در طول سال آبی 92-93 اشاره و اعلام کرد: 2.1 میلیارد متر مکعب میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی استان است که به وسیله چاه‌های نیمه عمیق، چشمه و قنوات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار