سناتور مارک کرک:

آمریکا نباید تحریم‌های ایران را لغو کند

یکی از دو سناتور طراح لایحه‌ی افزایش تحریم‌های ضد ایرانی در مجلس سنای آمریکا، گفت در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای احتمالی، آمریکا نباید تحریم‎های ضد ایرانی را لغو کند.
کد خبر: ۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 19 April 2015
به گزارش تابناک یزد، مارک ِکرک، به عنوان یکی از دو سناتور طراح لایحه‌ی افزایش تحریم‌های ضد ایرانی در مجلس سنای آمریکا، گفت در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای احتمالی، آمریکا نباید تحریم‎های ضد ایرانی را لغو کند.

این سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ایلینوی روز شنبه در نطق هفتگی خود، با اشاره به درخواست ایران مبنی بر لغو فوری همه‌ی تحریم‌ها در صورت دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، گفت: «ایران اخیرا در تلاش برای زیرپا گذاشتن وعده‌های خود به باراک اوباما بوده است.»

سناتور ِکرک با ادعای این که لایحه‌ی تحریم‌هایی که او چهار سال پیش از بانیان آن بوده است ایران را وادار به مذاکره کرده است، گفت: «این احتمالاً تنها دلیل حضور ایران در مذاکرات بوده است.»

به گزارش پرس تی وی، وی افزود که آمریکا باید برای جلوگیری از «دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای» کماکان از تهدید تحریم‌ها بهره ببرد.

راست‌گرایان حزب جمهوری‌خواه کنگره‌ی آمریکا همراه با رژیم صهیونیستی و برخی از متحدان آن‌ها ایران را متهم می‌کنند که در برنامه‌ی هسته‌ای خود، به دنبال اهداف نظامی است.

ایران به عنوان یکی از امضاءکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این اتهامات را رد کرده و استفاده از فن‌آوری هسته‌ای صلح آمیز را حق خود می‌داند.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده تحت فشار جمهوری‌خواهان پذیرفته است که کنگره‌ی آمریکا به بررسی و بازبینی توافق هسته ای با ایران بپردازد.

براساس لایحه‌ای که پیش‌نویس آن توسط سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور بن کاردین تهیه شده است، رئیس جمهور امریکا پیش از اتمام بازبینی توافق هسته‌ای توسط کنگره از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران که توسط کنگره تصویب شده است، منع خواهد شد.

اوباما روز جمعه در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که نسخه‌ی تازه‌ی این لایحه یک «سازش معقول» است که در مذاکرات هسته‌ای خللی ایجاد نمی‌‎کند.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 –آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان- در تاریخ 2 آوریل (13 فروردین) در لوزان سوئیس به تفاهم مشترکی درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران رسیدند. مذاکره‌ کنندگان هسته‌ای، تاریخ اول ژوئیه (10 تیر) را به عنوان آخرین ضرب‌الاجل برای دست یابی به یک توافق نهایی درنظر گرفته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار