اولين جشنواره طنز مکتوب "قند شکن" در يزد

کد خبر: ۲۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 03 July 2016
به گزارش "تابناک یزدرئیس حوزه هنری استان یزد از برگزاري نخستين جشنواره استاني طنز مكتوب با عنوان "قند شکن" در شهريورماه امسال خبر داد.

"محمدصادق کوچک‌زاده" در اين رابطه تصريح كرد: اين جشنواره با رویکرد نوآوری و خلاقیت، پرهیز از سطحی‌نگری و آفت تکرار و همچنين تلاش در جهت تأثیرگذاری در سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی شهروندان، با مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

وي از اهداف برگزاري اين رويداد ادبي را فرهنگ‌سازی در سبک زندگی، نشان دادن مزایا، معایب، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، حمایت از تولید طنز فاخر، ایجاد فضای نشاط و شادمانی در شهر یزد، ترویج بایسته‌های سبک زندگی اسلامی شهروندان با زبان کنایی، سالم و اثربخش طنز و شوخ‌طبعی، و کشف و پرورش استعدادها در حوزه طنز مکتوب در سطح استان، ذكر كرد.

به گفته‌ي كوچك‌زاده، اين جشنواره در سه محور موضوعي شامل فضای مجازی (مزایا و معایب، فرصت‌ها و تهدیدها، تأثیرات فردی و اجتماعی، اخلاق در فضای مجازی) ،  شعر و نثر با گویش محلی و موضوع آزاد برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: محدودیتی در قالب شعری وجود ندارد و ارسال گونه‌های مختلف شعری شامل شعر نو(نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک و ترانه، آزاد است.

وي همچنين با بيان اين كه حضور همزمان اثر در تمامی موضوعات بلامانع و محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان در جشنواره وجود ندارد، اعلام كرد: در بخش نثر نيز قالب‌های داستان کوتاه، داستانک(مینی‌مال) و کاریکلماتور قابل پذیرش است.

رئيس حوزه هنري استان در ادامه عنوان كرد: جشنواره شهريورماه امسال با حضور اساتید و شاعران مطرح کشور و فعالان حوزه شعر و ادب در یزد برگزار و ضمن معرفي آثار برگزیده در موضوعات و قالب‌های مختلف، با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر از آنها تجلیل خواهد شد.

وي برپایی کارگاه‌های تخصصی با حضور چهره‌های شاخص شعر طنز را از دیگر بخش‌های جشنواره خواند.

كوچك‌زاده در پايان با تاكيد بر اين كه آخرين مهلت ارسال آثار پانزدهم مردادماه سال جاري  است، گفت: شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود به نشانیwww.artyazd.ir  (بخش آفرینش های ادبی) ارسال کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار