فعالیت 14 موسسه و مرکز قرآنی در فردیس

کد خبر: ۲۵۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس از فعالیت 14 موسسه و مرکز قرآنی در این شهرستان خبر داد.

اسدالله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس گفت: انقلاب اسلامی یک نهضت فرهنگی و اسلامی بود و از ابتدای پیروزی انقلاب ملت ایران با اتکاء به آموزش‌های دینی و اعتقادات راسخ خود، برای استقرار نظام مبتنی بر احکام و تعالیم دینی تلاش می‌کنند.

وی افزود: یکی از تاکیدات مکرر پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و ائمه اطهار(ع) این است که نباید در یک جامعه اسلامی قرآن مهجور باشد و پس از انقلاب اسلامی نیز امام خمینی‌(ره) و به ویژه مقام عظمای ولایت بارها بر اجرای طرح‌هایی که منجر به انس بیشتر مردم به خصوص جوانان با قرآن می‌شود، تاکید فرموده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس تصریح کرد: علت این است که دشمنان اسلام و انقلاب به طور شبانه‌روزی و با استفاده از صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت و فضاهای مجازی به دنبال منحرف ساختن ذهن جوانان و دور کردن آنها از قرآن هستند.

جعفری گفت: اگر در یک جامعه اسلامی، نسل جوان با قرآن مأنوس نباشند، به طور قطع در دام تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و قرآن گرفتار می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای انس بیشتر مردم فردیس با قرآن در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال حاضر 14 موسسه و مرکز قرآنی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کاری ما حمایت از موسسات فعلی و صدور مجوز برای راه‌اندازی مراکز جدید قرآنی است.

جعفری ادامه داد: در ماه مبارک و پرخیر و برکت رمضان امسال شاهد بودیم که هر شب در تمام امامزاده‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان فردیس محافل انس با قرآن برگزار شد.

وی گفت: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان فردیس نیاز داریم که دستگاه‌های دیگر نیز با استفاده از اعتبارات و بودجه فرهنگی خود به کمک اداره ارشاد بیایند تا بتوانیم در سال جاری چند برنامه بزرگ قرآنی را برگزار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار