استاندار سیستان و بلوچستان:

سرمایه گذاران افغان می توانند در قسمت های مختلف پتروشیمی مکران فعالیت کنند

در این بازدید که هیاتی از سرمایه‌گذاران افغانی، مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، فرماندار چابهار، فرماندار کنارک و مدیران ارشد پتروشیمی مکران حضور داشتند، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار، به نقش پتروشیمی در توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم و رونق اقتصاد در منطقه اشاره نمود.
کد خبر: ۲۶۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 17 July 2016

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در نشستی با «محمد سمیع» والی ولایت نیمروز افغانستان در چابهار اظهار داشت: تمامی امکانات و اقدامات در کمترین فرصت برای سهولت در سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی افغانستان در چابهار تامین می شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مکران در این بازدید که هیاتی از سرمایه‌گذاران افغانی، مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، فرماندار چابهار، فرماندار کنارک و مدیران ارشد پتروشیمی مکران حضور داشتند، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چابهار، به نقش پتروشیمی در توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم و رونق اقتصاد در منطقه اشاره نمود.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان پیشنهاد بررسی راهکارهای تاسیس دفتر کنسولگری افغانستان در چابهار و دفتر کنسولگری ایران در "زرنج" افغانستان برای سهولت در فعالیت سرمایه‌گذاران را ارائه نمود. وی تاکید کرد دفاتر کنسولگری در 2 سوی مرز می توانند نقش مهمی در توسعه روابط و صدور ویزا و روان سازی فعالیت های اقتصادی تجار طرفین داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در سخنانی بیان داشت ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد و بندر چابهار مناسب برای فعالیت تجار و بازرگانان افغانستان است و در چند سال اخیر بیش از 130 شرکت افغانی در این منطقه ثبت و در حال فعالیت هستند.
حامدعلی مبارکی افزود منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: روان سازی توسعه صادرات یکی از مهمترین اهداف منطقه آزاد در این شهرستان است که می تواند برای کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان نقش مهمی در ترانزیت ایفا کند و چابهار به دلیل نزدیکی با کشور افغانستان و تعامل و دوستی دیرینه ایران و افغانستان می تواند روز به روز بر توسعه روابط 2 منطقه نقش‌آفرین باشد.

در ابتدای این بازدید، جهانبخش جعفری رئیس سایت شهرک پتروشیمی مکران ضمن خوشامدگویی به هیات بازدید کننده، به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک و فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت.

شهرک پتروشیمی مکران بزرگترین طرح پتروشیمی کشور است که توسط بخش خصوصی در حال اجراست و مشتمل بر 18 مجتمع بالادستی و میان دستی پتروشیمی و بیش از 30 واحد صنایع پایین دستی می باشد که قرار است در سه فاز به بهره برداری برسد. چابهار بعد از عسلویه و ماهشهر، قطب سوم پتروشیمی ایران قلمداد می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین زهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
یعنی ایران اینقدر بی پولی خورده که افغانستان بیاد برا سرمایه گذاری؟ اصلا افغانستان پول داره مگه؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار