استاندار یزد: توفیق های اقتصادی دولت در تاریخ ماندگار خواهد شد

استاندار یزد گفت: توفیق های دولت تدبیر و امید در حوزه های اقتصادی و بویژه برداشتن تحریم ها کاری فوق العاده و تاریخی است و شاید تاریخ بهتر بتواند درباره آن قضاوت کند.
کد خبر: ۲۶۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 31 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: دولت در حوزه های اقتصادی فعالیت های خوبی داشته که عمده آنها رساندن تورم از 40درصد به 10درصد ، برداشتن تحریم ها و کاهش وابستگی به نفت از 75درصد به حدود 25 تا 30 درصد که همه اینها خیلی بزرگ بوده است.
وی افزود: نباید از کنار اقدامات بزرگی که در دولت تدبیر و امید انجام شده همچون برداشتن تحریم ها به آسانی بگذریم و آنها را ساده تلقی کنیم با این حال گذر زمان و تاریخ می تواند این حرکت های بزرگ را به همگان بهتر و دقیق تر معرفی کند.
استاندار یزد تصریح کرد: البته تاثیر تحریم ها و اتفاق های دنیا بر داخل قابل انکار نیست ولی با این حال توفیقات دولت و ملت زیاد بوده که این بخش را نیز نمی توان منکر شود ولی باید انسجام و هماهنگی بیشتر شود تا رونق اقتصادی با همراهی بخش خصوصی تقویت شود.
نماینده عالی دولت در ادامه با بیان اینکه نشست های هم اندیشی و مشورت در حل بسیاری از مشکلات کارگشاست اظهار کرد: افراد در زمانی که به صورت فردی با یک موضوع روبرو می شوند کاملا حق را با خود می دانند اما زمانی که همین مسئله در جمع مطرح می شود، سایر نظرات ابعاد دیگر را نیز برای تصمیم گیری بهتر مشخص می کند.
میرمحمدی تاکید کرد: برای برخورد با مشکلات هرگز نباید واقعیت ها را نادیده گرفت چون با تصورات ذهنی و خیال های شخصی نمی توان به نتیجه ای کارآمد و موثر برای جامعه دست یافت.
وی گفت: وقتی می خواهیم مسائل اقتصادی را بررسی کنیم باید توجه داشته باشیم اقتصاد یک فرآیند پیچیده بوده و تا زمانی که این بخش به اقتصاد نفتی وابسته بود باید به گونه ای دیگر عمل می کردیم اما امروز که در مسیر اقتصاد غیرنفتی گام بر می داریم با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می کنیم که باید هر کدام به سهم خود برای حل آن تلاش کنیم.
استاندار یزد اضافه کرد: بعد از انقلاب دولت و ملت یک دیده شده و منافع مشترک شد و در واقع نگاه ها تغییر کرد در نتیجه باید در مسیر اقتصاد سالم گام برداشت به همین منظور باید شفافیت و روشن بودن حساب و کتاب را به عنوان اصل اول در اقتصاد سالم مدنظر داشت.
میرمحمدی یادآور شد: تا زمانی که برنامه ها و خروجی فعالیت ها مشخص نباشد هرگز شفافیت در حرکت های اقتصادی نیز اتفاق نخواهد افتاد.
وی ادامه داد: بحث تحریم ها در فعالیتهای اقتصادی ما محدودیت هایی را ایجاد کرد، البته برخی نیز حاشیه هایی را به وجود آوردند و به بهانه تحریم موضوعاتی که منافع آنها را در پی داشت مطرح کردند ولی این مسائل نباید بهانه شود.
میرمحمدی تمرکز بر روی نیازهای جامعه را خواستار شد و گفت: هیچ کدام از ما نمی خواهیم قوانین و شرایطی که برای فعالیتهای اقتصادی تعریف می شود، مشکل زا باشد پس آنچه که مشکلات را حل می کند باید مطرح کنیم و آن را به نتیجه برسانیم.
نماینده عالی دولت در استان یزد در ادامه با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در دولت پررنگ است افزود: در دو دهه اخیر و از زمان دولت اصلاحات که تعریف خاصی برای حضور این بخش شده شاهد نقش بیشتر بخش خصوصی در کنار دولت ها در تصمیم گیری ها بوده ایم.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید نیز حضور بخش خصوصی هر روز در تصمیم گیری ها پر رنگ تر می شود و ما نیز به مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و فعالیتها علاقه مند هستیم چون معتقدیم وقتی از تمام جایگاه ها و دیدگاه ها نمایندگانی در کنار یکدیگر قرار گیرند، تصمیم های دقیق تر، معقول تر و پخته تری گرفته می شود.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی نیز باید با شرکت در جلسات مشکلاتی را مطرح کند که سایر بخش ها نیز با آن درگیر هستند و به نوعی باعث ایجاد رقابت پذیری بیشتر می شود و ما نیز با جمع بندی این نکات در بخش های تولید برای اصلاح قوانین به مجلس شورای اسلامی ارائه می کنیم.
میرمحمدی در ادامه درباره مسائلی همچون لزوم داشتن کد اقتصادی برای شفافیت بیشتر و جلوگیری از فرار مالیاتی ، فراهم کردن امنیت و حمایت از فعالیت معادن استان در چارچوب قوانین و مقررات در کنار شریک کردن مردم منطقه در منافع این بخش ، مسائل مربوط به ارزش افزوده ، برخورد مناسب با قاچاق ، پرداخت مالیات به عنوان حق عامه مردم و منابع بانکی در بخش صنعت و تولید نکاتی را مطرح کرد و با اعضا درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
تعریف عروس چه کسی کند جز فامیل عروس!!!!!!!!!!
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار