برخورد دامپزشکی با پرنده‌فروشان دوره‌گرد در بویین‌زهرا

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم، این اداره با دست‌فروشان طیور بومی و انواع ماکیان برخورد می‌کند.
کد خبر: ۲۷۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خرید و فروش و نقل و انتقال بی‌ضابطه پرندگان علاوه بر خسارات اقتصادی به صنعت طیور خطر انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان را نیز افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجا که پرندگان محلی در اماکنی نگهداری می‌شوند که امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را دارند بنابراین نقل و انتقال و خرید فروش بدون ضابطه آن‌ها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود که علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری در صنعت طیور می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: از بین بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت بروز علاوه بر ایجاد تلفات در پرندگان می‌تواند موجب ایجاد بیماری در انسان به ویژه کودکان و زنان شود.

مهرزاده عنوان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا با دست‌فروشان طیور بومی و انواع ماکیان برخورد می‌کند.

این مسؤول در پایان ضمن توصیه به عدم خرید طیور از دستفروشان از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه ضمن تماس با شماره تلفن گویای 1512 و یا ارسال پیامک به سامانه 50001512 این اداره را در ارتقاء سطح بهداشت جامعه یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار