بی هویتی عامل چپ و راست زدن سیاسی

حق وحقیقت از نظر این افراد به تناسب دوری و نزدیکی به قدرت، تعریف وارزیابی می گردد.
کد خبر: ۲۷۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 17 August 2016
بی هویتی عامل چپ و راست زدن سیاسی / سید منصور هدایتی / منتشر شده در وبسایت خبری تحلیلی جوان پرس



حق وحقیقت از نظر این افراد به تناسب دوری و نزدیکی به قدرت، تعریف وارزیابی می گردد.

در میدان سیاسی و اجتماعی کشورمان افرادی همیشه بوده و هستند که در گیرودار مصاف حق و باطل یا بد و بدتر یا خوب و خوب تر به ظاهر خود را بی طرف معرفی کرده و برای سلب مسولیت سیاسی اجتماعی، دلیل حمایت و یا مخالفت خود را با دیدگاه های مختلف، بطلان همه آنها دانسته و از موضعی بالا فراگروه و فرا جناح سخن می گویند. در واقع این شیوه روشی انتخاب شده برای عدم پرداخت هزینه های سیاسی اجتماعی است، حاشیه امنی که برخی آگاهانه و از سر ترس یا منفعت انتخاب کرده تا هم از عواقب احتمالی خطر مصونیت یابند و هم منافع احتمالی را کسب کنند. تظاهر به بی طرفی در منازعات و رقابت ها و مبارزات و ادعای داشتن راه مستقیم ،در واقع برگزیدن منفعت شخصی با توجه به فضا ی موجود در هر برهه زمانی است.

حق وحقیقت از نظر این افراد به تناسب دوری و نزدیکی به قدرت، تعریف وارزیابی می گردد. دایره تغییر دیدگاه و فراز و نشیب های این قشر بسیار فراخ و متضاد است. افراد بی هویت سیاسی، غیر قابل پیش بینی اند چرا که این دسته از افراد دارای چارچوب فکری یا آرمان خواهی نیستند که عمل سیاسی اجتماعی و فرهنگی آنان را تعیین کند بلکه حب و بغض ها و منافع شخصی است که تعیین کننده موضع گیری ها آنان خواهد بود و بارها دیده شده بر سر اختلافات شخصی تمام خطوط و قوانین را بدون واهمه از ادعای دیدگاه خود زیر پا گذاشته اند. این اشخاص فرصت طلب و نان به نرخ روز خور و بی ریشه می توانند در برخی عرصه ها خطرناک ومضرتر از حتی افراد مخالف بینش سیاسی شما اما شناسنامه دار باشند چرا که براساس محوریت منافع شخصی هر عملی از آنان ممکن الوقوع خواهد بود. به این ترتیب که شما ترجیح میدهید هم دم و دم خور یک مخالف خود اما ریشه دار و شناسنامه دار باشید تا این دست افراد بی هویت و فاقد تعادل.
در عرصه عمل سیاسی اجتماعی هرچه عرصه برافراد و نحله های باهویت بسته شود ، زمینه بروز و ظهور افراد و گروه های بی ریشه بیشتر فراهم می گرددو فرهنگ عمومی را به پرتگاه انحطاط می کشاند. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تب و تاب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و شکل گیری صف بندی های انتخاباتی، باز مانند گذشته با پدیده ظهور افرادی روبرو خواهیم شد که به ظاهر خود را مستقل از جریانات شناسنامه دار معرفی کرده و در نفی و ضدیت با آن سخن پراکنی وقلم فرسایی می کنند ، اما خود فاقد یک چارچوب مشخص و منظم فکری اند.

  برخی از تازه بدوران رسیده ها که از سطح و درک نازلی از بینش و دانش سیاسی برخوردارند و پیشینه قابل ارائه و عرضه ای ندارند، تلاش دارند تا با نفی و انکار طیف های شناسنامه دار، خود را مستقل و منتقد جریانات معرفی کنند، ودر عین حال با مشامی تیز بوی قدرت را از دور استشمام کرده و برآستان قدرت و ثروت سر می سایند و اساسا حق و باطل و درست و نادرست در فرهنگ آنان محلی از اعراب ندارد.

  درواقع این گروه اجتماعی درتلاشند با نفی دیگران خود را اثبات کنند و از این نفی و انکار ، پیشینه و قدمتی دست و پا کنند و چهره خود را به نقد توام با نفی طیف های شناسنامه دار بزک کنند. خود را فراجناحی می دانند اما موضع گیری های آنان حکایت می کند که روبه طیف و جناحی اند که در تحلیل نهایی خود صاحب قدرت می دانند. از آنجا که این گروه اجتماعی، غیر قابل پیش بینی اند و موضع گیری های آنان حول محور منفعت شخصی شکل می گیرد، به هیچ وجه قابل اعتنا واتکا نیستند و نمی توان سرنوشت شهر ، منطقه و کشوری یا حتی مسئولیت کوچکی را به آنان سپرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار