امضای تفاهم‌نامه‌ی 15 ارگان استان یزد برای کاهش فقر

کد خبر: ۲۸۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 20 August 2016

به گزارش تابناک یزدکمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در راستای اجرای سند کاهش فقر با 14 ارگان مرتبط با امر ایجاد اشتغال در استان یزد تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرد.

 «محسن علیزاده» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در آئین امضای این تفاهم‌نامه‌ها که با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، فعالیت‌های کمیته امداد را در سه محور اصلی تشریح کرد و گفت: تأمین مسکن مددجویان یکی از این محورهاست که در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته و به‌مناسبت هفته دولت شاهد مراسم کلنگ‌زنی هم‌چنین بهره‌برداری شماری از واحدهای مسکونی برای مددجویان خواهیم بود.

وی با اشاره به پوشش 10 درصدی کمیته امداد استان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قریب 60 هزار نفر به‌طور مستقیم و بیش از 40 هزار نفر به صورت موردی از خدمات کمیته امداد استان یزد بهره‌مند هستند، از این‌رو منابع مالی کمیته امداد پاسخگوی نیاز مددجویان تحت پوشش استان نیست، از این‌رو یکی از محورهای اصلی فعالیتی این نهاد جلب مشارکت‌های مردمی است تا ضمن حفظ عزت نفس مددجویان، کمک‌های مورد نیاز به آن‌ها صورت گیرد.

علیزاده در همین‌باره افزود: البته مردم دارالعباده یزد مشارکت‌های خوبی دارند اما با توجه به ویژگی‌های دینی و اعتقادی یزدی‌ها این توقع بیشتر است.

این مسئول یکی دیگر از محورهای فعالیت کمیته امداد را اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان دانست و گفت: با توجه به این‌که ایجاد واحدهای تجمعی برای اشتغالزایی مددجویان در یزد در گذشته نتایج مثمری نداشته و در سال‌های اخیر بیشتر مشاغل خانگی و خرد برای محیط یزد پاسخگو بوده و از طرفی محصولات این حوزه بیشتر مورد استقبال مردم استان قرار گرفته است، سعی داریم توسعه‌ی این موضوع را با سرعت و دقت در قالب این تفاهم‌نامه با تعامل بیشتر با دستگاه‌های استان دنبال کنیم.

علیزاده در پایان نیز به اهمیت موضوع اشتغال و تبعات مثبت آن به ویژه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اعلام کرد: خوشبختانه به مناسبت هفته دولت در روز چهارشنبه شاهد برگزاری جشن خودکفایی 1100 مددجوی استان با حضور مهندس فتاح ریاست کمیته امداد کشور خواهیم بود.

«مجید جوادیان‌زاده» مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز امضای این تفاهم‌نامه را گامی مثبت در جهت هم‌گرایی دستگاه‌های استان در جهت اجرای سند کاهش فقر برشمرد و اظهار کرد: فقر به نوعی کاهش سرمایه تعریف می‌شود و سرمایه‌ در گذشته معمولاً با قید اقتصادی مطرح بوده است، اما هم‌اکنون سرمایه در چهار بعد قابل توجه است.

وی ادامه داد: امروزه علاوه بر وجه اقتصادی، سرمایه از وجوه فرهنگی، اجتماعی و نمادین نیز حائز اهمیت است و نظر به پیچیدگی موضوع فقر و سرمایه در دوران حاضر، قطعاً یک نهاد توانایی رسیدگی به آن را ندارد و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع را می‌طلبد.

جوادیان‌زاده یادآور شد: استان یزد یکی از استان‌های توسعه یافته‌ی کشور محسوب می‌شود و از طرفی توسعه یکی از موضوعات تولیدکننده‌ی فقر بشمار می‌آید، از این‌رو مسئولان استان باید توجه داشته باشند که این احتمال وجود دارد که یزد زودتر از سایر جوامع دچار فقر نوین شود.

وی به تدوین سند کاهش فقر در استان به‌علت اهمیت موضوع اشاره کرد و گفت: در این سند تمام وجوه فقر مورد توجه قرار گرفته و چشم‌اندازها و راهکارهایی برای کاهش فقر در استان تدوین شده است.

این مسئول نیز از مسئولان همه دستگاه‌ها خواست تا به لحاظ اهمیت موضوع فقر در استان در کنار برنامه‌های معمول خود، یک برش فقرزدایی را نیز مود توجه داشته باشند.

براساس این گزارش، کمیته امداد استان در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان جهاد دانشگاهی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره فنی و حرفه‌ای، میراث‌فرهنگی، اتاق اصناف، شهرک‌های صنعتی، توزیع برق، کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، انجمن صنفی کارفرمایی و دفاتر مشاوره شغلی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و اتحادیه فرش دستباف امضاء کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار