طرح «12 نمازجمعه، 12 سخنران» در هفته ازدواج

در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و در هفته ازدواج طرح «12 نمازجمعه، 12 سخنران» با موضوع ازدواج اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 01 September 2016
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و در هفته ازدواج طرح «12 نمازجمعه، 12 سخنران» با موضوع ازدواج اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسدالله ربانی‌مهر در جمع خبرنگاران، افزود: با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان این طرح اجرا می‌شود و خطبه‌های نماز جمعه همدان در 12 شهریور با موضوع ازدواج و خانواده است.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین مشکل امروز ازدواج در جامعه در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی نیز است و برای حل مشکل ازدواج باید بحث فرهنگی آن را درنظر گرفت و خطبه‌های نماز جمعه فرصت خوبی برای بیان مسائل حوزه ازدواج برای فرهنگ‌سازی امر ازدواج و آگاهی‌بخشی به مردم است.

ربانی‌مهر گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌ها، نخبگان، روحانیون و افراد دارای جایگاه همچون معتمدین باید برای حل مشکل ازدواج در جامعه تلاش کنند چرا که این مشکل برای همه قشرهای جامعه است و همه در آن سهمی دارند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی خوبی برای هفته ازدواج پیش‌بینی شده که اجرای این طرح یکی از این برنامه‌هاست و باید سعی شود از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان بهره جست.

ربانی‌مهر در پایان تصریح کرد: 12 سخنران از جمله یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، چند نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در اجرای طرح 12 نماز جمعه، 12 سخنران با موضوع ازدواج سخنرانی خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار