اختصاص 1700 میلیارد ریال برای پوشش آموزش عمومی سیستان و بلوچستان

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی (برنامه و بودجه) گفت: دولت تدبیر و امید امسال هزار و 700 میلیارد ریال برای پوشش آموزش عمومی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۸۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱ 02 September 2016
محمدرضا واعظ مهدوی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های عمرانی و آموزشی دانشگاه ولایت ایرانشهر اظهار داشت: با وجود محدودیت های اعتباری در کشور، دولت تدبیر و امید توانسته بیش از 90 درصد اعتبارات دانشگاه های سیستان و بلوچستان را تخصیص دهد.
وی از دانشگاه ولایت ایرانشهر به عنوان یک مجموعه آموزشی قوی در سیستان و بلوچستان نام برد و عنوان کرد: هم اینک افزون بر چهار هزار دانشجو با 80 نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
وی ادامه داد: دانشکده ادبیات فارسی، فنی و مهندسی، خوابگاه و چند پروژه آموزشی دیگر دانشگاه ولایت برای تکمیل نیاز به اعتبار دارند که اقدامات لازم برای تامین اعتبار آن انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای گسترش پوشش آموزش عمومی سیستان و بلوچستان دارد به طوری که امسال 170 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی کرده است.
معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به یکهزار مدرسه ای که در تعهد بنیاد مسکن در کشور است خاطر نشان کرد: 260 مدرسه در سیستان و بلوچستان ساخته می شود که در آینده ای نزدیک شاهد تحول خوبی در فضاهای آموزشی استان خواهیم بود.
واعظ مهدوی تصریح کرد: شرایط فرهنگی، آموزشی و اجتماعی منطقه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای حل مشکلات آن برنامه ریزی های لازم انجام می شود.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار