اجرای نخستین طرح مزرعه من ویژه دانش آموزان طالقان در البرز

کد خبر: ۲۹۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 13 September 2016


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که نخستین طرح مزرعه من ویژه دانش آموزان طالقان در این استان اجرا می شود.

مسعود مهرانی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را افزایش دانش توانمندی های دانش آموزان در بخش فعالیت های کاری متناسب با شرایط جغرافیایی - تولیدی هر روستا ، افزایش مسوولیت پذیری و نهادینه کردن فرهنگ کار در بین دانش آموزان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با نامگذاری سال 95 بعنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان البرزی با این محور سازماندهی شود.

وی شعار پایگاه های تابستانه آموزش و پرورش البرز را هر دانش آموز یک مهارت عنوان کرد و یادآور شد: طرح مزرعه من با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و توانمندی های تولیدی در شهرستان طالقان در تابستان 95 برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان طالقانی با مشارکت دستگاه های اجرایی فعال در این شهرستان از جمله جهاد کشاورزی در تابستان 95 آموزش حرفه ای - مهارتی در زمینه زنبور داری ، تولید قارچ خوراکی ، باغبانی ، کشت محصولات زراعی، صنایع دستی و ... آموزش دیدند.

مهرانی نیا گفت: در تابستان امسال 500 پایگاه در مدارس و کانون های فرهنگی - تربیتی البرز برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت 18 هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی البرز خاطر نشان شد: نکات آموزشی ، تربیتی و مهارتی در این پایگاه ها در زمینه علمی ، فرهنگی و اجتماعی از سوی مربیان مجرب ارائه شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در طرح مزرعه من در طالقان 120 دانش آموز شرکت کردند.

مهرانی نیا یادآور شد: دراولین اردوی خانوادگی طرح پایگاه های تابستانه 95 البرز نیز بیش از 2 هزار نفر که همراه با آموزش مهارت ها ی امداد و نجات ، آسیب های اجتماعی و ایمنی بود تحت پوشش قرار گرفتند.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار