رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز

حذف کاغذوقلم درسرشماری نفوس ومسکن

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز از حدف شدن کاغذ و قلم در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 17 September 2016
ذبیح الله قائمی ، اظهار کرد: پایه اصلی نظام برنامه ریزی  بر آمار، استدلال و تحلیل های آماری قوی شکل گرفته، این مهم نقش بسزایی در برنامه ریزی های مدون جهت آینده درخشان ایران اسلامی دارد.

قائمی در ادامه خاطر نشان کرد: هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور با دستور ریاست جمهور و به استناد ماده ۵ قانون آمار ایران، از سوم مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی از اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به دو صورت اینترنتی و الکترونیکی برای اولین بار در نظام آماری کشور خبر داد و تصریح کرد: از سوم مهر لغایت ۲۴ مهر ماه سرشماری به صورت اینترنتی اجراء می شود که در این روش سرپرست خانوار یا مطلع ترین عضو هر خانوار با مراجعه به سایت اینترنتی ثبت نام سرشماری ۹۵ به آدرس:WWW.SARSHOMARI۹۵.IR  و وارد کردن کد ملی، نسبت به وارد کردن اطلاعات خواسته شده خانوارها اقدام می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مراجعه ماموران آمارگیر از ۲۵ مهرماه لغایت ۲۵ آبان ماه به درب منازل خانوارهای استان البرزی خبر داد و افزود: خانوارهایی که موفق به ثبت نام اینترنتی جهت طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در سطح البرز نشوند، باید منتظر باشند تا ماموران آمارگیر با ارائه کارت شناسایی معتبر در تاریخ های یاد شده به درب منازل آن ها مراجعه و نسبت به مصاحبه حضوری با استفاده از ابزارهای الکترونیکی تبلت اقدام کنند.

قائمی در عین حال از خانوارهایی که به روش اینترنتی، اقدام به وارد کردن اطلاعات خود می کنند، درخواست کرد هنگام مراجعه ماموران که به صورت حضوری جهت ثبت اطلاعات خانوارها مراجعه می کنند، کد آماری که به صورت پیامکی برای خانوارهای ثبت نام شده را تحویل ماموران دهند تا نیازی به مصاحبه مجدد نباشد.

 وی درپایان سخنانش، از حذف کاغذ و قلم برای اجرای این طرح مهم ملی در سطح کشور خبر داد و افزود: با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در سطح کشور، کاهش بسیار محسوسی در هزینه های یاد شده صورت می گیرد که این موضوع، نویدبخش روزهای درخشان برای کشور است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار