صیاد شیرازی عامل وحدت نظامیان در جنگ بود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: شهید صیاد شیرازی عامل وحدت بین نیروهای مسلح در زمان جنگ بود و مهمترین کار ماندگار وی نیز تشکیل هیات معارف جنگ است.
کد خبر: ۲۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 30 April 2015
به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز گذشته در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در پادگان تیپ 72 پیاده مکانیزه اندیمشک افزود: شهید صیاد شیرازی به عنوان عامل وحدت بین نیروهای مسلح در زمان جنگ ارتباط گسترده با علما و بزرگان اخلاق داشت و از مهمترین کارهای ماندگار وی تشکیل هیات معارف جنگ بود که این هیات فرهنگ جبهه را به نسل جوان و دانشجویان دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی انتقال می دهد.

وی گفت: زمانی که دانشجویان دانشگاه افسری ارتش فارغ التحصیل می شوند به مناطق جنگی می آیند تا از این طریق با رویدادها، صحنه های دفاع مقدس، عملیات ها و رزم گردان ها آشنا شوند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه اکنون در دوران جنگ بسر نمی بریم ولی نیاز است دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام هیات معارف جنگ آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ این دوران است که با اعزام دانشجویان افسری به مناطق جنوب غربی کشور آموزش های علمی از طریق استادان و پیشکسوتان جنگ به آنها داده شود.

وی همچنین به دیدار اخیر افسران ارتش با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار که به مناسبت روز ارتش (29 فروردین) صورت گرفت، مقام معظم رهبری بر ضرورت آمادگی نیروهای مسلح تاکید کردند که باید نیروهای مسلح این دستورالعمل را مهم تلقی کنند.

** وظیفه ما در برابرتهاجم دشمن حفظ آمادگی و توان رزمی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین گفت: مولفه های قدرت در ایران وجود رهبری، ملت ولایت مدار و نیروهای مسلح پا در رکاب و آماده است که باعث شده دشمنان در رسیدن به اهداف شان ناکام بمانند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان افزود: مهم ترین وظیفه ما در برابر توطئه های دشمن، حفظ آمادگی، توان رزمی و حفظ وحدت است که باید شیعه و سنی در کنار هم و در مقابل وهابیت بایستند و با بصیرت افزایی شناخت خود را نسبت به دشمن بالا ببرند.

در نوزدهمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی که از سال 73 آغاز به کار کرده است بیش از دو هزار دانشجوی سال سوم دانشکده های افسری امام علی (ع)، پدافند هوایی، دانشکده هوایی شهید ستاری و دانشکده دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور داشتند که ضمن فراگیری آموزش های نظامی از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب غرب کشور بازید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار