دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

58 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران زیر خط فقر هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: 58 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با حداقل حقوق به مبلغ 930 هزار تومان زیر خط فقر به سر می‌برند.
کد خبر: ۳۰۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 27 September 2016
 ایسنا، نصرالله دریابیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شدید معیشتی کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: جریان خصوصی‌سازی جز فقر و بیکاری و تعطیلی کارخانجات، ثمره‌ای برای استان مازندران نداشت. جریان خصوصی‌سازی باید عامل تقسیم عادلانه ثروت شود ولی این جریان، تعطیلی، اخراج، طلاق و فقر را برای کارگران رقم زد.
 
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با اشاره به حقوق و قدرت خرید پایین کارگران و بازنشستگان افزود: قرار بود که 30 درصد عواید  ناشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها به صنعت و توسعه آن اختصاص یابد ولی عملا کشور با رکود و تعطیلی کارخانجات مواجه شد.
 
وی خاطرنشان کرد: مخالف اصلاحات نیستیم ولی اصلاحات باید به نفع محرومان و جامعه کارگری باشد و برای تحقق این امر خواستار بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار از سوی دولت هستیم.
 
وی با اشاره به وجود 7 بیمارستان تامین اجتماعی در مازندران گفت: دو بیمارستان این سازمان به بهانه بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان هبه شد که باید به سازمان تامین اجتماعی بازگردانده شود.
 
وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری و شورای شهر به تشکیل ستاد های گسترده انتخاباتی اشاره کرد و گفت: کنگره عظیم کارگری نیز در 27 مهرماه جاری در قائم‌شهر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار