زنگنه موجب اختلاف شد

حمله عجیب شریعتمداری به احمد توکلی

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با طرح مساله کرسنت و به بهانه پاسخ به ادعاهای کاردر مدیر شرکت ملی نفت ایران بازگشتی به نحوه به روی کارآمدن بیژن زنگنه وزیر نفت دولت تدبیر و امید داشته و همین مساله را نیز بهانه ای برای حمله به احمد توکلی قرار داده است.
کد خبر: ۳۰۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 04 October 2016
روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با طرح مساله کرسنت و به بهانه پاسخ به ادعاهای کاردر مدیر شرکت ملی نفت ایران بازگشتی به نحوه به روی کارآمدن بیژن زنگنه وزیر نفت دولت تدبیر و امید داشته و همین  مساله را نیز بهانه ای برای حمله به احمد توکلی قرار داده است. این روزنامه که از جمله روزنامه های منتفع از بودجه نفتی دولت است ، با طرح موضوع دفاع احمد توکلی از وزیر پیشنهاد دولت در تابستان 92 در مجلس شورای اسلامی آشکارا با طرح یکسویه م ناقص اخبار تلویحا توکلی را دلیل اصلی رای آوری زنگنه دانسته است.

این درحالی است که همه مردم از رادیو و تلویزیون شنیدند که توکلی در آخرین نطق خود با توجه به افشا شدن برخی از مطالب کذبی که به زنگنه نسبت داده شده بود ، دفاع خود از زنگنه را پس گرفته و در زمره منتقدین زنگنه قرار گرفت.

کیهان با این تیتر حمله به  به کاردر را آغاز می نماید

متهم فساد و خسارت چند ده میلیارد دلاری در قرارداد کرسنت، طلبکار شد.

 ودر ادامه از زبان کاردر می نویسد:

 
وقتی من قرارداد بستم قیمت نفت 18 دلار بود و در فرمول هم جای پای آن چیزی که می‌گویم وجود دارد و مو لای درز حرف‌های من نمی‌رود؛  وقتی آقایان داشتند اقدام می‌کردند قیمت 140 دلار بود؛ بین 18 دلار و 140 دلار را همه عالم می‌توانند بگویند cignificant change  یا تغییر موثر اتفاق افتاده است یا نه و همه خواهند گفت اتفاق افتاده است.
چرا ما به طرف خارجی نامه نزدیم که بیا فرمول و قیمت را عوض کن. چرا نزدند؟ تا بعد که گوش نکردند ما دعوا را به داوری ببریم و خسارت بگیریم؟ چرا او را به داوری برده است؟ این از بی‌عرضگی است.
بعد می‌گویند کسی که قرارداد را بسته اشتباه کرده است؛ این حرفه‌ای‌ترین قرارداد است. فرمول آن خراب است؟ خوب در آن‌ بندی را ‌آوردیم که اگر تغییر عمده‌ای اتفاق افتاد باید در قیمت تجدیدنظر شود.
این اظهارات مغالطه‌آمیز در حالی است که اولا در همان زمان عقد قرارداد (دولت اصلاحات) قیمت گاز فروخته شده برای 25 سال، 14 برابر زیر قیمت تعیین شد. ثانیا این خیانت به اعتبار مبادله برخی رشوه‌ها صورت گرفت. ثالثا آقای کاردر توضیح نمی‌دهد چرا در طول 3 سال اخیرا حضرات سرکار بوده‌اند پیگیری‌ها نتیجه نداده و طرف ایرانی به پرداخت 18 میلیارد دلار خسارت محکوم شده است؟ رابعا آقای روحانی هنگام قرارداد به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، از محتوای آن و محرمانه‌سازی ماجرا از سوی وزیر نفت (زنگنه) به رئیس‌جمهور وقت (خاتمی) نامه اعتراضی نوشته اما ترتیب اثر داده نشده است.

کیهان در ادامه نقش توکلی را در رای آوری زنگنه چنین توضیح می دهد

دفاع عجیب احمد توکلی که در مقام مخالف زنگنه صحبت می‌کرد،باعث شد زنگنه باردیگر به کرسی وزارت نفت دست یابد! توکلی در آن روز تاریخی در حالیکه بعنوان مخالف ثبت نام کرده بود،جانانه‌ترین دفاع را از زنگنه کرد!تا جایی که علی لاریجانی به طعنه از او پرسید:«ما نفهمیدیم آقای توکلی مخالف آقای زنگنه است یا موافق!»لاریجانی حق داشت چون توکلی در مقام مخالف،به بر شمردن مزیت‌های زنگنه پرداخت و در‌باره دلایل موافقتش با وزیر شدن زنگنه گفت: «اولین دلیل وضعیت نفت و گاز در شرایط فعلی کشور بود که بسیار با دشواری‌ها، سختی و سنگینی روبه‌روست، دومین دلیلم این بود که طی چند دوره تصدی پست وزارت نفت توسط افراد غیرنفتی اتفاق افتاده بود، یک نوع دلخوری و احساس سرافکندگی در آنجا به وجود آمده بود که وقتی احساس کردند آقای زنگنه می‌خواهد وزیر شود، نشاطی پیدا شد و او را نفتی حساب می‌کنند و این موضوع باعث شد که این نشاط، کارایی را بالا ببرد و حتی گروه‌های وطن‌دوست اصلاح‌طلب عزیزی که در جنوب کشور هستند، متخصصانی که با زنگنه مخالف بودند، اکثر آنها هم از این مسئله استقبال کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار