چاقی عامل اصلی ابتلا به سرطان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: چاقی از عوامل ابتلا به سرطان است و افراد باید در رژیم غذایی خود سعی کنند مراقبت بیشتری را انجام داده و از پرخوری پرهیز کنند.
کد خبر: ۳۱۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 17 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی غذا در اردبیل اظهار کرد: چاقی از عوامل ابتلا به سرطان است و افراد باید در رژیم غذایی خود سعی کنند مراقبت بیشتری را انجام داده و از پرخوری پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: پرخوری و کم تحرکی از عوامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی است که در این زمینه باید مراقبت‌های هوشمندانه‌ای را انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه چاقی از عوامل ابتلا به سرطان است و پیامدهای متعددی را در به خطر انداختن سلامتی مردم به همراه دارد، گفت: سالانه 90 هزار نفر در کشورمان به دلیل مشکلات قلبی و عروقی فوت می‌کنند.

پورفرضی از خانواده‌ها خواست تا ذائقه غذایی کودکان را از دوران نوزادی به گونه‌ای شکل دهند تا با مصرف نمک کم، برای طعم بخشیدن به غذا از سبزیجات معطر و تازه و آب‌ لیموی ترش و آب نارنج استفاده شود.

وی شعار روز جهانی غذا را اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت اعلام کرد و افزود: امیدواریم هموطنانمان به نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای دقت کنند و در خرید کالا برچسب اصالت و سلامت را مد نظر داشته باشند.

پورفرضی پرهیز از مصرف مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی قاچاق و فاقد نشان ایمنی و سلامت را به همراه کاهش مصرف قند، نمک و چربی خاطرنشان کرد و ادامه داد: برای حفظ سلامتی قلب و عروق بهتر است از روغن‌های گیاهی جامد به خاطر وجود اسید چرب کرانس کم استفاده شده و خانواده‌ها در این زمینه مراقب سلامتی خود باشند.

وی با بیان اینکه باید همه به نهضت «نمکدان بر سر سفره نیاوریم» بپیوندند و از غذاهای فرآوری شده پرنمک پرهیز کنند، بیان کرد: میزان مصرف نمک در ایران بین 10 تا 15 گرم است در حالی که این میزان بیشتر از حد استاندارد مصرف نمک در دنیاست که کمتر از پنج گرم است.

پورفرضی یکی از علل ابتلا به دیابت را مصرف بی‌رویه قند و شکر توصیف کرد و گفت: امیدواریم هموطنان در کاهش مصرف قند و شکر نیز تلاش کرده و به جای آن سعی کنند از خرما، کشمش و انجیر خشک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه باید به سلامت خود و خانواده اهمیت داده و زمینه کاهش مصرف نمک را به همراه سایر افزودنی‌های غیرمجاز فراهم آوریم، اضافه کرد: اصالت و سلامت کالاها زمانی مورد تأیید است که پس از استعلام آن از طریق تلفن گویا، پیامک و اینترنت زمینه تأییدیه آن فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار