مادران فرهیخته در مهارت های فرزند پروری موفق ترند

یک جامعه شناس اجتماعی گفت: مادران فرهیخته دارای بینش اجتماعی در مهارت های فرزند پروری موفق ترند.
کد خبر: ۳۱۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 22 October 2016
به گزارش تابناک قم، مرجان انصاری با اشاره به جایگاه مهم مهارت های فرزند پروری عنوان کرد:از جمله مولفه های مهم در فرزند پروری توجه به تربیت فرزند و سلامت اجتماعی و سلامت روح و روان اوست.

این جامعه شناس افزود:بخش زیادی از تربیت فرزندان به عنوان وظیفه ای خظ=طیر بر عهده مادران است و در این میان مادران فرهیخته دارای بینش اجتماعی در مهارت های فرزند پروری موفق ترند.

وی تصریح کرد:فرهیختگی های مادران شامل تحصیلات عالی و گذران مقاطع مختلف تحصیلی و آشنایی با علوم مختلف نیست بلکه بینش های اجتماعی و بصیرت و دانایی و موقعیت شناسی و درک صحیح از چگونگی تربیت با شیوه های نوین و کسب تجربیات ارزشمند و مدیریت آگاهانه در زمان بحران و ایجاد کانونی گرم در هر شرایطی و از میان بردن تنش در خانواده و ...از جمله نشانه های مادران فرهیخته است.

انصاری یادآور شد:مادران آگاه و فرهیخته هر روز مهارت تازه ای را فرا می گیرند و حتی در خانه داری با شیوه های جدید و تنوع بخشی به فعالیت های روزمره به فضای خانه شادابی و نشاط و سرزندگی می بخشند و آرامش یکایک  اعضاء را فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد:این گونه مادران دارای عزت نفس خوبی هستند و جایگاه مهم فردی و خانوادگی و اجتماعی برای خود به دست می آورند و مقتدرانه برخورد می کنند از این رو دارای منزلت و شان بیشتری در خانواده هستند و اعضاء خانواده احترام و ارزش دیگری برای آنان قائل می شوند.

این جامعه شناس تاکید کرد:در خانواده هایی که والدین به ویژه مادران مورد بی احترامی قرار می گیرند جایی برای تربیت فرزندان نیز وجود ندارد چرا که مادر یکی از عناصر مهم د تاثیر گذار در خانواده است که اگر حریم او دستخوش بی احترامی شود تربیت فرزندان نیز با چالش های جدی مواجه می گردد.

وی اظهار کرد:مادران فرهیخته خود احترام و جایگاه واقعی خود را در خانواده به دست می آورند بدین سان که ابتدا درست سخن گفتن و رعایت ادب و تربیت اجتماعی را از خود آغاز می کنند و با رفتار خود بر دیگران اثر تربیتی دارند.

این جامعه شناس پیرامون دیگر ویژگی های مهم مادران فرهیخته بیان کرد:این گونه مادران هیچ گاه عصبانی نمی شوند با قضایا عقلانی و منطقی برخورد می نمایند احساسات مادرانه و زنانه خود را تلطیف می نمایند و در عین حال آن را مدیریت می نمایند.

وی ادامه داد:همچنین مادران فرهیخته فریاد زدن و غرغر کردن های خسته کننده و ملال آور را از خود دور می کنند و شرایط را خود می سازند.

این جامعه شناس عنوان کرد:بسیاری از مبانی دینی و اسلامی نسبت به جایگاه زن بیان گر ارزش و بها دادن به مادران در کانون خانواده می باشد متاسفانه به دلیل برخی از آثار منفی فرهنگ غرب نسبت به جایگاه زن چه در خانواده و یا در اجتماع می بینیم که منزلت واقعی زن و مادر دچار تنزل و دستخوش بحران می گردد.

وی گفت:ما در طول تاریخ اسلامی و ملی خود زنان بزرگ و فرهیخته ای داریم که در دامان آنان،شخصیت های برجسته ای پرورش یافته اند از این رو هیچ گاه نیازی به فرهنگ غرب که نگاهی ابزاری نسبت به جایگاه زن دارد و منزلتی برای نقش مادری قائل نیست نداریم.

انصاری بیان کرد:مادران فرهیخته پایبند به ارزش های اخلاقی و اجتماعی هستند و با دل و جان در تربیت فرزندانی تلاش می کنند که در زندگی اخلاق مدار بوده و می توانند در زندگی حتی در بدترین شرایط،بهترین مسیر را برای سعادت و خوشبختی انتخاب کنند.

وی در پایان تصریح کرد:بی شک فرزندان چنین مادران فرهیخته ای در تحصیل و پیمودن مدارج علمی و نوع تفکر و بینش فردی و اجتماعی و کسب مهارت های زندگی و ازدواج موفقیت بیشتری دارند زیرا تربیت آن ها با تدبیر و تفکر شکل گرفته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار