ضرورت توجه به توسعه فناوری نانو در کشور/ کسب رتبه نخست خاورمیانه در فناوری نانو

کد خبر: ۳۱۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱ 27 October 2016


رئیس دانشگاه خوارزمی با تأکید بر ضرورت توجه به توسعه فناوری نانو در کشور گفت: در این راستا ایران توانسته است در خاورمیانه رتبه نخست فناوری نانو را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدعلی سبحانی صبح امروز در ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو در کرج اظهار داشت: فناوری نانو دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی است لذا توجه به این فناوری باید بیش از گذشته در دستور کارشناسان و محققان باشد.

وی ادامه داد: ایران باید در زمینه فناوری نانو به پیشرفت‌های بالاتری دست پیدا کند و در این زمینه به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کند.

رئیس دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: البته با تلاش محققان و دانشمندان کشور هم اکنون ایران رتبه هفتم جهان در فناوری نانو را دارد لذا باید تلاش کند در رتبه‌های برتر در این مهم قرار گیرد.

سبحانی تأکید کرد: امروزه همه کشورها اهمیت نانو را می‌دانند و همه به دنبال دستیابی به این فناوری هستند.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده فناوری نانو نیز برای کشورها مشخص است افزود: در این راستا اگر به دنبال توسعه و پیشرفت بیشتر هستیم، باید به بخش فناوری نانو بیشتر توجه کرده چرا که این فناوری نقشی تعیین کننده‌ای را در توسعه و پیشرفت کشورها دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی با تأکید بر اینکه فناوری نانو در تمام عرصه‌ها و در زندگی بشر تأثیر داشته و بسیار مهم است تصریح کرد: فناوری نانو تحول بزرگی است که در زندگی امروز اتفاق افتاده است و با توجه به اهمیتی که دارد باید هدفمندسازی شده توسعه و گسترش یابد.

سبحانی اظهار داشت: در این راستا لازم است تا محققان و مسؤولان در جهت هدفمندسازی و دستیابی به نتایج بیشتر در این فناوری اقدامات لازم را انجام دهند و در این راستا لازم است تا دانشگاه‌ها بیش از پیش توجه لازم را به این فناوری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با دستیابی بیشتر به این فناوری می‌توانیم در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت‌های بسیاری را داشته باشیم و با برنامه‌ریزی‌های هدفمند بتوانیم نیازهای ملی را نیز پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی بر ایحاد بسترهای تحقیق و پژوهش برای دستیابی به این فناوری در کشور تأکید کرد و گفت: تبادل اطلاعات در این زمینه می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار