مرکز تبادل ترافیک قم افتتاح شد

پنجمین مرکز تبادل ترافیک ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در استان قم افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 02 November 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم افتتاح رسمی مرکز تبادل ترافیکی استان قم با حضور محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید شهریاری عضو شورای عالی فضای مجازی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مدیران استان ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در این جلسه بر ضرورت حضور طلاب و روحانیون در فضای دینی در راستای تبلیغ علوم دینی تأکید کرد و افزود: برای اثرگذاری باید محتوایی برای عرضه داشته باشیم علاوه بر آن ارائه محتوا تنها از طریق روش‌های سنتی اثرگذار نیست از همین رو حضور روحانیت در فضای مجازی رسالت دینی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید به فناوری‌های روز تجهیز شوند خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با تلفن همراه نیز می‌توان شبکه مذهبی راه‌اندازی کرد، فضای مجازی می‌تواند بستر ارتباطی باشد که پیام انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: استان قم به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تولید محتوای دینی به شمار می‌رود و وزارت ارتباطات نسبت به تقویت اطلاعات زیرساختی در قم نگاه ویژه‌ای دارد .

محمدجواد آذری جهرمی ادامه داد: افتتاح مرکز تبادل ترافیک قم 70 درصد هزینه انتقال محتویات دینی را کاهش می‌دهد و مراکز تولیدکننده محتوای دینی استان قم باید به دنبال ارتباط با این مرکز باشند.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این مراسم بر لزوم حضور فعال استان در بهره‌گیری از فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت:  استان قم به‌عنوان مرکز علوم دینی و آموزه‌های تشیع باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

تا پیش از افتتاح این مرکز در قم، مراکز دیگر تبادل ترافیک در استان‌های تهران، تبریز، شیراز و مشهد به بهره‌برداری رسیده بود و این پنجمین مرکز تبادل ترافیک در کشور است که در قم افتتاح می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار