سید حمید حریری :

600 بیمار سرطانی در خراسان شمالی برای پرتو درمانی به مشهد مراجعه می کنند

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی با اشاره به نبود دستگاه پرتو درمانی در خراسان شمالی و رنجی که بیماران سرطانی استان متحمل می شوند، گفت: حدود ۶۰۰ بیمار سرطانی برای پرتو درمانی و رادیوتراپی و غیره به مشهد مراجعه می کنند و با توجه به معیشت پایین زندگی که دارند، علاوه بر رنج بیماری، با مشکلات زیادی روبرو هستند.
کد خبر: ۳۲۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 07 November 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی سید حمید حریری در جلسه علنی شورای شهر بجنورد و در جمع خبرنگاران گفت:  با اشاره به ضرورت وجود دستگاه شتاب دهنده خطی در استان از بهره برداری این دستگاه تا ماه آینده خبر داد. وی با اشاره به شیوع سرطان هایی نظیر مری، معده، پانکراس و کولون در استان، عنوان کرد: خراسان شمالی بر روی کمربند سرطان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از یک سوم بیماران سرطانی خراسان شمالی، بیماران مبتلا به سرطان های دستگاه گوارش هستند، اظهار کرد: نمی خواهیم سرطان هراسی در جامعه راه بیاندازیم بلکه هدف ما تشویق مردم به پیشگیری و غربالگری است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بیماری های غیرواگیر نظیر سرطان، از طریق غربالگری قابل درمان و قابل پیشگیری هستند، تصریح کرد: رسالت انجمن، افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به این بیماری است.
حریری با ابراز نگرانی از افزایش آمار سرطان در خراسان شمالی، عنوان کرد: پیشگیری، غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان در استان باید در دستور کار مسئولانی که دغدغه سلامت مردم را دارند قرار بگیرد.
وی با تأکید بر تحقیق و توسعه به منظور تشخیص روش های زودهنگام سرطان در خراسان شمالی، اظهار کرد: اگر مسئولان در کنار انجمن حمایت از بیماران سرطانی قرار بگیرند، می توانیم ۴۵ درصد از سرطان های حال حاضر را نداشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار