جلسه شورای فرهنگی عمومی در فیروزکوه

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه با حضور طاهری فرماندار ، حاج آقا اسماعیلی امام جمعه ، فرمانده نیروی مقاومت بسیج ، فرمانده نیروی انتظامی ، بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 09 November 2016
حاج آقا اسماعیلی امام جمعه شهرستان گفت : در بحث فرهنگ سازی باید بسیار جدی ورود پیدا کنیم. به طوری که مسائل اجتماعی  بیشتر تعاملی است و فرهنگ هشدار و تذکر بسیار کمرنگ شده است و بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است در حال حاضر ضعیف عمل میشود. باید در این مسیر ورود پیدا کنیم و با ایجاد تحول اجتماعی بستر های تحقق پذیری فرهنگ عمومی را فراهم کنیم و به کمک ادارات مرتبط در این زمینه مسائل را بررسی و پیگیری کنیم.
امام جمعه شهرستان گفت : ریشه مشکلات فرهنگی را باید در مسائل اقتصادی واجتماعی جستجو کنیم و اگر این ریشه یابی دقیق صورت پذیرد بسیاری از مشکلات در اجتماع مرتفع میشود.
مهندس طاهری فرماندار شهرستان بیان داشت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله) ، محصلین و جوانانی که وارد بازار کار و اجتماع میشوند باید با مهارت وارد شوند و خیلی جدی این بحث بررسی شده و در دستور کار قرار گرفته و کمیسیون های متفاوتی برای آن تدوین شده است. در این خصوص ما باید به جوانان بیاموزیم و این مهم را فرهنگ سازی کنیم که کسب درآمد در گرو تلاش و کوشش میباشد. اینکه بدون کار و تلاش قصد کسب درآمد را دارند یک فرهنگ اشتباه  و ضعف است که باید اینگونه ضعفها برطرف شود و همه بدانند که بدون زحمت هیچگاه درآمدی کسب نشده و زندگی اداره نمیشود و اگر هم درآمدی باشد به آن هدف مطلوب و عالی نخواهیم رسید.
ایشان در ادامه  به بحث مهم گردشگری اشاره کردند و گفتند: : در شهرستان فیروزکوه پتانسیلهای بسیار بالایی در زمینه گردشگری وجود دارد که شهرستان ما را به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری در استان تهران مطرح نموده است. ما باید با برنامه ریزی دقیق و کارآمد در جهت فرهنگ سازی جذب  گردشگر در شهرستان اقدام نمائیم و از وجود آنها بیشترین بهره را ببریم.  به طوریکه باید با زمینه سازی ،فرهنگ سازی و تبلیغات نقاط مهم گردشگری در شهرستان را معرفی و جهت جذب توریست  و استفاده از حضور آنها در شهرستان استفاده و اقدام کنیم.
طاهری گفت: بحث مهم اقتصاد سالهاست که از منویات مقام معظم رهبری میباشد و در شعار سالیانه بر این مهم تاکید دارند که به داد مردم در بخش اقتصاد و معیشت برسیم . در این زمینه و مسائل دیگر فرهنگی باید راهکار داشته باشیم و از طریق آموزش ، تبلیغات و فرهنگ سازی ، در تمامی موارد این مباحث پیگیری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار