تنهایی در سایه ناآگاهی عمومی؛

لزوم ایجاد خیریه برای بیماران دوجنسیتی در اصفهان

تابناک: هزینه این عمل که 25 میلیون تومان است و تنها بهزیستی 5 میلیون تومان آن را تقبل کرده است، باعث شده که بسیاری از این افراد به خاطر فقر با همین حالت عمر خود را سپری کنند و از داشتن یک زندگی معمولی با لذت محروم شوند.
کد خبر: ۳۲۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 11 November 2016
تابناک اصفهان: بیماران دوجنسیتی که شاید مظلومترین بیمارانی از نظر ناشناخته ماندن در بین عوام یا از نظر درمان و هم اینکه از نظر نگاه‌های مجرمانه ای که به این بیماران می‌شود و حتی از بعد اینکه هیچ گاه در دید و فکر و تصمیم‌گیری های مسئولان جایگاهی نداشتند و در یک کلام در حاشیه بودند، هستند و به همین سبب متاسفانه این نوع بیماران در مخفیگاه تنهایی و خانه خود محبوس می شوند.
 
بیماران دو جنسیتی که هم جزو بیماران روحی روانی محسوب می‌شوند که جسم آنها علائم ظاهری یک جنس را دارد اما علائم روحی آنها در تضاد با جسم آنها است و هم در ردیف بیمارانی محسوب می‌شود که علائم بدنی هر دو جنس را در خود دارند و این بیماران حتی در جامعه پزشکی هم غایب از نظر هستند به طوری که نه همایشی نه نشستی در باب این بیماران هست و نه اینکه رسانه‌ها در سال حتی در حد یک پاراگراف سخن از باب و احوال این بیماران می‌نویسند.
 
بیمارانی که تا مدت ها به عنوان مجرم شناخته می شدند امروز در ردیف بیمارانی قرار گرفته اند که باید مراحل زیادی را طی کنند تا پزشکی قانونی مجوز عمل جراحی را بدهد که جسم و روح آنها با یکدیگر همخوانی پیدا کند.
 
هزینه این عمل که 25 میلیون تومان است و تنها بهزیستی 5 میلیون تومان آن را تقبل کرده است، باعث شده که بسیاری از این افراد به خاطر فقر با همین حالت عمر خود را سپری کنند و از داشتن یک زندگی معمولی با لذت محروم شوند.
 
البته این در حالی است که بسیاری از افرادی که به این بیماری دچار هستند اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشند، ترجیح می دهند خارج از کشور زندگی کنند و زندگی به دور از نگاه‌‌های تنفربرانگیز مردم را برای خود انتخاب کنند.
 
این بیماران بیش از هر چیزی به یک خیریه نیاز دارند که بتوانند مثل هر بیماری دیگر حق و حقوق خود را مطالبه و کمک های مالی و معنوی برای حضور سالم در اجتماع را تجربه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار