رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

شرایط بهداشتی درمرزمهران برای زوارفراهم شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مورد موج بازگشت زائران هم یادآور شد: هر چند تعداد زائران در برگشت زیاد است اما همه شرایط بهداشتی برای آنها فراهم شده و تجهیزیات و امکانات موجود در مرز جوابگوی نظارت بر سلامت زائران است.
کد خبر: ۳۳۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر علی دل پیشه با بیان این که مراجعاتی به درمانگاه ها و بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شده که عمدتا بیماری های معمولی بوده است افزود: با وجود خیل جمعیت اما فرایند آموزش های بهداشتی به زائران، نظارت بر فرایند ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی، بیماریابی، غربالگری بیماران، کنترل آب آشامیدنی و مواردی که ارتباط با سلامت زائران دارد موجب شده تا بیماری خاصی در منطقه شیوع پیدا نکند.
 
وی در مورد موج بازگشت زائران هم یادآور شد: هر چند تعداد زائران در برگشت زیاد است اما همه شرایط بهداشتی برای آنها فراهم شده و تجهیزیات و امکانات موجود در مرز جوابگوی نظارت بر سلامت زائران است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مدت تردد زائران به 210 هزار و 304 نفر از زائران اربعین حسینی خدمات درمانی ارایه شده است.
 
دل پیشه افزود: از این تعداد 155 هزار و 868 بیمار غیرتصادفی بوده که در بیمارستان ها و درمانگاه ها مورد ویزیت قرار گرفته اند و از مجموع این بیماران غیرتصادفی، 154 هزار و 314 نفر به صورت سرپایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی درمان شده اند و تعداد 2 هزار و 598 نفر نیز بستری شده اند.
 
وی اظهار کرد: در حوزه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی 115 نیز تعداد 51 هزار و 770 نفر در محل خدمات دریافت کرده اند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین یک هزار و 39 نفر نیز در جریان تردد خود در استان ایلام دچار سانحه تصادف شده که توسط آمبولانس های اورژانس 115 به بیمارستان های مرکز استان اعزام شده اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار