رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد :

ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی مناطق محروم

مجید قدمی امروز در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان نمونه آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به برنامه‌های متعدد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری اظهار کرد: رایگان شدن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مناطق محروم کشور از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.
کد خبر: ۳۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 10 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، مجید قدمی امروز در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان نمونه آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به برنامه‌های متعدد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری اظهار کرد: رایگان شدن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مناطق محروم کشور از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

وی تصریح کرد: 80 درصد اعتبارات سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مناطق برخوردار کشور نیز تامین شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به بیمه درمانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: امسال تمام دانش‌آموزان که نیاز دارویی، درمانی و توان‌بخشی داشته باشند از طریق سازمان آموزش و پرورش اسثتنایی برنامه‌ریزی لازم انجام شده و این خدمات در همه استان‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان نیمه‌بینا به جای ارائه کتاب به آنها تبلت در اختیارشان گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه در سال جاری اجرایی می‌شود.

قدمی افزود: دانش‌آموزان نیمه‌بینا با توجه به میزان بینایی نسبت به بزرگ‌کردن کلمات اقدام می‌کنند بنابراین محتوای کتاب داخل تبلت گذاشته می‌شود و تبلت‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه کتاب درسی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان نابینا کتاب‌ها در حال آماده‌سازی است و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بین این دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی متذکر شد: در ارتباط با پایه‌های جدید دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کتاب‌ها پس از اینکه تالیف در اختیار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار می‌گیرد و در تلاش هستیم بخش نخست این کتاب‌ها در طول سال تحصیلی جدید بین دانش‌آموزان نابینا توزیع شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار