رئیس پژوهشکده حج و زیارت :

وجود اختلافات بین مسلمانان امری طبیعی است

رییس پژوهشکده حج و زیارت گفت:از قدیم ایام اختلافات بین مسلمانان بوده واین اختلافات نباید منجر به از دست رفتن آستانه تحمل مسلمانان شده و آنان را به جان هم بیاندازدزیرا نتیجه اختلافات باعث کمال و رشد جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 14 December 2016

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی علیزاده‌موسوی در بیست و هشتمین همایش وحدت استان کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و جمعی علمای اهل تشیع و تسنن استان، ادر تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد،افزود:  سه موج اسلام‌ هراسی در دنیا ایجاد شده است، که اولین موج اسلام‌هراسی در دهه‌های 1970 و 1980 میلادی شکل گرفت  و اساس آن دادن  500 هزار پوند دستمزد به سلمان رشدی برای نوشتن کتاب معروف سلمان رشدی برای از بین بردن قداست اسلام بود که در آخر با شکست بزرگی همراه شد.

وی خاطر نشان کرد: موج دوم اسلام‌هراسی در سال‌های 2003 تا 2010 در دنیا بوجود آمد  که بر اساس آن شکستن چهره‌های اساسی و کاریزمای اسلام در اذهان در دستور کار قرار گرفت و مهمترین شکست آن گرایش بیشتر مردم به اسلام بود.

ایشان تصریح کرد:موج سوم اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی که باعث ایجاد اختلاف بین مسلمانان شده و  آمار کشتار مسلمانان در اقصی نقاط دنیا بدست خودشان نشان از موفقیت آمیز بودن نسبی این موج دارد.

علیزاده‌موسوی ابراز داشت:از مهمترین ویژگی موج سوم اسلام هراسی ایجاد شکاف های  قومی و مذهبی است ودشمنان اسلام به دنبال این اند که تا با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی کشورهای مسلمان را کوچک و کوچکتر کرده و برای این کوچک شدن ها هم برنامه خاصی دارند.

علیزاده‌موسوی اظهار داشت:وحدت لازمه دنیای کنونی است و مسلمانان در دنیای امروز برای رسیدن به موفقیت باید برای عملیاتی‌تر کردن هر چه بیشتر وحدت برنامه های داشته باشند و مسلمانان باید با اتحاد، همگرایی و وحدت در کنار هم زندگی کنند.

علیزاده‌موسوی با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان جزیره امن در دنیای گفت: دشمنان اسلام تحمل و دیدند این همه اقتدار کنونی ایران اسلامی را ندارند واینجاست به دنبال این هستند تا ایران را به ایرانستان تبدیل کنند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت  ابراز داشت: اگر امروز داعش را هم از بین ببریم کار مهمی نکرده‌ایم، چراکه کار اصلی این است که اندیشه داعش را از بین ببریم.وجریان تکفیری ایجادشده در دنیا از سوی دشمنان اسلام حتی به بنیان گذاران خود هم رحم نکرده و نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار