مولوی ریگی در جمع زندانیان زندان مرکزی زاهدان

پشت لبخند دشمن اختلاف و تفرقه اندازی است/ ریسمان الهی، مبنای همزیستی مسلمین

دومین روز همایش آیین برادری با سخنرانی مولوی بهزاد ریگی در زندان مرکزی زاهدان و با حضور جمع کثیری از مددجویان ادامه یافت.
کد خبر: ۳۴۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 21 December 2016

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان مولوی ریگی در این همایش که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت برگزار می شود با بیان جزییاتی از تاریخ گفت : بعد از حضرت عیسی (ع) جهان در تاریکی و ظلمت فرو رفت چنانکه همه مردم جامعه در خرافات و بدعت به سر می بردند حتی علمایی که خود  را منتسب به حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) می دانستند ؛ کتاب های آنان را تحریف کرده بودند علمای یهود و نصاری با هم اختلاف داشتند در بین اعراب دختران را زنده به گور می کردند چنان جاهل  بودند که برای یک امر جزئی چندین سال با هم می جنگیدند و ده ها و صدها نفر  کشته می شدند. اینگونه بود که دنیا نیاز به یک منجی داشت تا دنیا را از پرتگاه هلاکت نجات بدهد و آن وجود نازنین و مسعود رسول ا… (ص) بود .

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: قرآن در آیاتی تقوا و اتحاد را کنار هم آورده است . تقوا یعنی خداترسی یعنی اینکه ایمان داشته باشیم خدا همه جا حضور دارد و همه کردار ما را می بیند . اتحاد نیز از طریق تقوا به دست می آید اگر همه ما اعمال ما با نیت خدایی و برای رضای خدا باشد و اعتقاد داشته باشیم که خدا بر کارهایمان ناظر و بر نیت ما آگاه است به سوی اتحاد قدم بر می داریم .

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به وضعیت امروزی کشورهای اسلامی بیان داشت : امروز جهان اسلام در آتش تفرقه و اختلاف  می سوزد که باعث شده سوریه و یمن و عراق اینگونه درگیر جنگ و خونریزی و نابسامانی باشد. و رد پای دشمن به روشنی در این ماجراها به چشم میخورد چرا که از صدر اسلام  تا کنون دشمنان خصوصا یهود و نصاری بر علیه اسلام و مسلمین نقشه و توطئه داشته اند و قرآن کریم می فرماید این دشمنان هیچگاه از شما راضی نمی شوند و دست از دشمنی بر نمی دارند مگر شما از عقیده و ایمان و دین خود دست بکشید .

ایشان ادامه داد: دشمن هیچگاه از دشمنی دست بر نمی دارد و چیزی غیر از این هم انتظار نیست و مسلمین باید چنان کنار هم امت واحده باشند که اقدامات دشمن نتواند موثر واقع شود .اقدامات و توطئه های دشمن هم بسیار پیچیده و دراز مدت است که شاید به ظاهر دشمنی اش را نشان ندهد ولی تجربه نشان داده که پشت لبخند دشمن اختلاف و تفرقه اندازی است .

مولوی ریگی با قرائت آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: اگر مبنای زندگی مسلمانان ریسمان الهی باشد برادری آنان حفظ می شود برای تحکیم این برادری باید سیره و روش زندگی پیامبر اسلام را الگو قراردهیم چراکه محبت پیامبر اسلام دلها را به هم نزدیک می کند ولی اختلاف ، قلب ها را از هم دور می کند و دچار تفرقه می کند هرجا هم که اختلاف وجود داشته امنیت از بین رفته و سرمایه های مادی و معنوی جامعه از دست رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار