برگزاری اولين جلسه كارگروه اجرايي مديريت جامع حوزه آبخيز رودخانه ميمه در دهلران

مدیر طرح جامع حوزه آبخیز رودخانه میمه از اجرای طرح جامع آبخیزداری در سطح 270 هزار هکتار از اراضی استان ایلام خبر داد و گفت: از این میزان، 212 هزار هکتار در دهلران، 54 هزار هکتار در آبدانان و سه هزار هکتار در محدوده شهرستان ملکشاهی قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 25 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مهرداد کهزادیان در نخستین نشست کارگروه این طرح در دهلران با اشاره به وسعت اجرای این طرح اظهار کرد: در فاز اول این طرح در سطح 20 هزار هکتار از اراضی بخش سراب میمه و در روستاهای گوراب بالا و پایین و فرخ آباد وارد فاز اجرایی شده است.
 
ايشان مدیریت پایدار حوزه های آبخیز و منابع آب و خاک با همکاری اعضای کارگروه و مشارکت مردم را از اهداف طرح دانست و گفت اولين جلسه اين كارگروه بمنظور فرهنگ سازي و آشنايي اعضاء با محدوده اجراي طرح و برنامه هاي آن بوده و در همين راستا كتابچه تهيه شده در خصوص اطلاعات و برنامه هاي اجرايي منطقه پايلوت  در اختيار حضار قرار گرفت.
 
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: اعضای کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز میمه در راستای سیاست های کارگروه و متناسب با وظایف خود با منابع طبیعی همکاری کنند.
 
علی مجلسی منابع ملی و طبیعی را متعلق به همه نسل ها دانست و افزود: باید به گونه ای از این منابع حفاظت و حراست و مدیریت و بهره برداری کرد که نسل های آینده نیز از این نعمت خدادادی برخوردار باشند.
 
وی گفت: مراقبت از این پروژه ها و تامین اعتبار برای ترمیم پروژه های قبلی در راستای رسیدن به اهداف مد نظر از موضوع های مهمی است که نیازمند پیگیری هستند.
 
معاون فرماندار دهلران بر ضرورت نظارت و مدیریت در جهت تعادل دام و مرتع در شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: این موضوع به جهت اهمیت باید به جد دنبال شود.
 
وی نظارت و مدیریت جامع آبخیزداری سد میمه را با توجه به اهمیت این طرح مهم دانست و افزود: مدیریت درست و صحیح در استفاده از حوزه آب، جنگل و نیروی انسانی در راستای بهره مندی مردم باید با دقت و جدیت و برنامه ریزی دنبال کرد تا شاهد نتایج مثبت و مفید اجرای طرح در منطقه باشیم.
 
رئیس منایع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز گفت: باید تلاش کرد تا با استفاده از اجرای طرح های آبخیزداری به اهداف مورد نظر با حمایت مردم و مسئولان دست یابیم.
 
سید علی حسینی افزود: نگرش بهره برداران باید نسبت به حفاظت از منابع طبیعی در جهت مثبت و حمایت بیشتر تغییر یابد و این حمایت نتایج خوبی در حوزه حفاظت و حراست از منابع طبیعی خواهد داشت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار