المپیاد بازی های بومی و محلی در مدارس مهریز برگزار شد

نخستین المپیاد بازی های بومی و محلی در تمامی مراکز پیش دبستانی شهرستان مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 31 December 2016
به گزارش تابناک یزد،این المپیاد فرهنگی ورزشی با حضور فعال نونهالان شهرستان مهریز در شهر و مناطق روستایی و همراه با برنامه های متنوع و با مشارکت و همراهی اولیا برگزار شد.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مهریز در مراسم نمادین این المپیاد که در مرکز پیش دبستانی الفبای دانش برگزار شد گفت: بازی های بومی محلی نقش مهمی در ایجاد نشاط و تندرستی جامعه به خصوص در بین کودکان و نوآموزان پیش دبستانی دارد.
سید علیرضا طبایی فرد افزود: احیای بازی های بومی محلی و انتقال آن به نسل آینده از وظایفی است که هر باید در حد توان خود باید به آن بپردازیم ، بنابراین این فعالیت باید همواره تداوم یابد.
این مسئول خاطر نشان کرد: بازی های بومی محلی نجات دهنده نسل امروز جامعه که در انواع بازی های ناسالم فضای مجازی و کم تحرک غربی غرق شده اند می باشد و احیای آن در مراکز پیش دبستانی و آشنایی کودکان با این بازیها از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش در حوزه پیش دبستانی است.
در ادامه نوآموزان پیش دبستانی شهرستان مهریز به اجرای بازیهای محلی لاستیک بازی،هفت سنگ،وسط بازی،قایم باشک،کلاغ پر پرداختند و درپایان با اهدای جوایزی از نوآموزان پیش دبستانی تقدیر شد.
مهریز دارای 30 مدرسه پیش دبستانی است.
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار