اعتبارات امسال استان یزد یک هزار و 400 میلیارد تومان

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد مجموع اعتبارات امسال استان اعم از ملی و استانی را افزون بر یک هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۳۵۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 03 January 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد رضا نبی با اشاره به اینکه اعتبارات بصورت ملی و استانی توزیع می شود افزود: تنها حدود 23 درصد از این میزان توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع می شود و مابقی از طریق دستگاه های ملی در اختیار استان قرار می گیرد.
معاون بودجه سازمان مدیریت استان یزد اظهار داشت: به این علت نمی توان جایگاه چهاردهمی درآمد استانی را با رتبه بیست و ششمی استان در اعتبارات عمرانی استانی قیاس نمود.
نبی خاطر نشان کرد:در سالجاری یک هزار و 254 میلیارد تومان درآمد برای استان پیش بینی شده است که علیرغم رشد 16 درصدی رتبه سیزدهم استان در سال 94 به رتبه چهاردهم در سالجاری تقلیل یافته است.
این مسئول درخصوص برخی برآوردها مبنی بر خودگردان بودن استان به لحاظ برتری داشتن درآمدها بر اعتبارات هم یادآور شد: طبق بررسی های بعمل آمده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نمی توان بطور دقیق به این ارزیابی دست یافت چرا که در برخی سال ها درآمدهای استان تامین کننده اعتبارات نبوده است.
نبی افزود: بهره مالکانه معادن جزو درآمدهای استانی محسوب نمی شود هم چنان که واگذاری شرکت های دولتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات از شرکت های فعال در استان که در سایر استان ها مالیات پرداخت می کنند موجب افزایش درآمد استانی خواهد شد.
وی همچنین میزان اعتبارات هزینه ای و عمرانی استانی را در لایحه بودجه 96، به ترتیب 190 و 140 میلیارد تومان اعلام نمود که نسبت به سال گذشته به ترتیب 18.6 درصد و 14.7 درصد افزایش یافته است.
استان یزد با یک میلیون و 80 هزار نفر در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار