اهمیت چابهار در سطح جهانی

کد خبر: ۳۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 10 January 2017
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مزيت‏هاي سیستان و بلوچستان در حوزه دريايي بسيار زياد بوده اما از این مزیت ها بطور شایسته بهره گرفته نشده است.

ایرانژاد در گفت وگو با ایسنا افزود: صنعت لنچ سازی را مي‌توان يكي از مهمترين صنايع دريايي استان عنوان کرد.

نماینده مردم چابهار در ادامه گفت: اين صنعت به عنوان يكي از محورهاي اشتغال‌زايي و توسعه صنعتي بنادر تجاري به عنوان گلوگاه‏هاي ورود و خروج كالا به كشور مطرح بوده و نقش لنچ سازی به عنوان بازوي مهم تجارت خارجي، نشان دهنده ميزان نقش اين صنعت دريايي در اقتصاد كشور مي‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز پروژه عظيمي به نام توسعه محور شرق که از بندر چابهار شروع می شود و تاشمال شزق کشور ادامه می یابد اميد مي رود سیستان و بلوچستان جايگاه واقعي خود را در تحولات جهاني باز يابد و و همچنين راه براي توسعه هر چه بهتر بلوچستان هموارتر شود.

وی تصریح کرد: حمل و نقل و ارتباطات دریایی در تجارت بین‌المللی یک مبحث کلیدی است و بهره بردن از این فنون نقش مؤثری در تجارت دارد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاری متعدد در بندر چابهار فرصت‌های بزرگ توسعه‌ای در حوزه پایین‌دستی و مکمل حمل و نقل و صنعت شکل گرفته که این امر خود باعث درآمد بالا توام با اشتغال و کارآفرینی پایدار برای کشور و منطقه به ارمغان آورده است.

نماینده چابهار گفت: توسعه بندر چابهار باعث دست‌یابی به بازارهای اقتصادی جهان می‎شود.

وی افزود: حمل و نقل دريايي به واسطه هزينه كم و مصرف سوخت ناچيز قابليت اقتصادي بهتري نسبت به ديگر مقوله هاي حمل و نقل را داراست که باید در این رابطه دولت توجه ویژه ای به استان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار