کتابخانه‌ها نویدبخش توسعه هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: کتابخانه‌ها دستگاه‌های فرهنگی هستند که به عنوان مراکز ترویج فرهنگ در هر جایی که باشند، نویدبخش توسعه و پیشرفت خواهند بود.
کد خبر: ۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ 08 February 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: کتابخانه‌ها دستگاه‌های فرهنگی هستند که به عنوان مراکز ترویج فرهنگ در هر جایی که باشند، نویدبخش توسعه و پیشرفت خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا قیاسی عصر امروز در حاشیه افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان رزن ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ایدئولوژی اسلامی و متکی بر منطق محکم مکتب اسلام بود و جوانان با خودباوری و بهره‌گیری از این مکتب و حرکت زیر پرچم ولایت توانستند تحت سخت‌ترین فشارها این انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ از اولویت‌های روز جامعه است، افزود: کتابخانه‌ها دستگاه‌های فرهنگی هستند که به عنوان مراکز اشاعه فرهنگ در هر جایی که باشند نویدبخش توسعه و پیشرفت خواهند بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان اظهار داشت: باید با توسعه فضای کتابخوانی بتوانیم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین اقشار مختلف جامعه بسط و گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه‌های توسعه فرهنگ و ارتقای دانش جامعه ترویج فرهنگ مطالعه است، افزود: باید با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه کمک کرد.

قیاسی فرهنگ کتابخوانی را مهمترین محور تحقق سیاست فرهنگی و نهادینه کردن نهضت مطالعه مفید دانست و گفت: در جامعه‌ای که فرهنگ کتابخوانی نهادینه شده باشد آن جامعه هیچ گاه مورد تجاوز دشمنان قرار نمی‌گیرد و در هر برهه از زمان قادر است با به‌کارگیری داشته‌ها و توانایی‎های خود بر مسائل پیش رو غلبه کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار