رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی قزوین:
برنامه های پرورشی در راستای ارتقاء سلامت روان دانش آموزان باشد
رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برنامه های پرورشی در مدارس باید در راستای ارتقاء سلامت روان دانش آموزان باشد.
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، یدالله حسینی صبح پنجشنبه در سومین جلسه توانمند سازی معاونان و مربیان پرورشی مدارس با عنوان حبات طیبه که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به نقش ها و وظایف مشاوره ای همه کارکنان در نظام آموزش و پرورش، بر اهمیت ارتقای سلامت روانی و راهکارهای ارتباط مؤثر با دانش آموزان در مدرسه تاکید کرد.
رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی قزوین تصریح کرد: برنامه های مربیان پرورشی در مدارس باید در راستای ارتقاء سلامت روان دانش آموزان باشد.
وی افزود: اگر می خواهید دانش آموز در نماز جماعت حضور و مشارکت فعال داشته باشد پژوهش ها نشان داده که درگام اول اطلاعات درست و صحیح به آن ها داده شود و درگام دوم زمینه و بستر لازم برای افزایش انگیزه بیشتر برای دانش آموزان در مدارس فراهم شود.
حسینی خاطر نشان کرد: گام سوم به خلق و خو و روحیات آنان توجه شود، در گام چهارم باید نگرش ها و باورهای صحیح و درست در آنان ایجاد شود و اگر همه عوامل و نیروی انسانی مدارس به شیوه صحیح و با دقت عمل برنامه ها و استراتژی ها را بر اساس توجه به نیازهای دانش آموزان به کارگیرند، ارتقای سلامت روان نتیجه خواهد داد و دانش آموزان خودجوش و فعال در برنامه ها مشارکت می کنند.
رضا موسی خانی کارشناس مسئول مشاوره استان نیز در سخنانی ضمن توجه به اهمیت و ضرورت موضوع ارتباط کودکان و نوجوانان چگونگی و راهکارهای نفوذ در دنیای کیفی دانش آموزان براساس نظریه نوین روان شناسی واقعیت درمانی (انتخاب) «ویلیام گلاسر» مطالبی را شرح داده و به سوالات همکاران پاسخ گفت.