نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:

علما معلمین ما هستند/دوراندیشی و آینده‌نگری ویژگی عالمان است

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، دوراندیشی و آینده‌نگری را از ویژگی عالمان برشمرد و گفت: عالمان معلمین ما هستند.
کد خبر: ۳۶۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 26 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در همایش تجلیل از مقام روحانیون معمر و خانواده مرحومین استان کرمانشاه با عنوان «هادیان نور» که در محل مجتمع بعث کرمانشاه برگزار شد، گفت: برخی از علما  ۱۰۰۰ سال است که از دنیا رفته اند اما هنوز منشا تربیت و تذکر و توجه اند.

وی افزود:  شاگردان آن بزرگان کماکان می بالند که افکارشان آشنایی با فقه و اصول و روش علمی آن بزرگان را دارند، که می تواند ماندگار و اثر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: افراد ثروتمند، شخصیت های اجتماعی و سیاسی در دنیا فراوان بوده است اما عالم با نوشتن یک جلد کتاب ۱۰۰۰ سال اسم و مبنای علمی و فکری قرار گرفته و همچنان نامشان ماندگار و پابرجاست و نسل اندرنسل از آن استفاده می شود.

وی با اشاره به روایتی امام علی (ع» گفت: تفاضل انسان ها به علم و فهم و عقل و بصیرت و آگاهی است و آن چیزی که به انسانها برتری می دهد علم است.

آیت الله علما گفت: این علما اعم از شیعه و سنی متکلمین و مجتهدین - که سال هاست بر سر سفره آنها هستیم و از علم آنها استفاده می کنیم- معلمین ما هستند.

وی  آینده نگری و دور اندیشی را امتیاز دانست و گفت: ما بوسیله علما توانستیم به این مضامین برسیم و این برترین ثروت است.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اگر ایمان با انسان عجین شود، می توان درک کرد -که همانطور که خدا حی لایموت است- انسان ها نیز حی لایموت هستند.

وی افزود: آیت الله بهجت در جلسات اخلاق همواره از زندگی بزرگان و عالمانی برجسته سخن می گفت و برجستگی های آنها را برای طلاب بازگو می کرد تا در زندگی از آنها بهره بگیرند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: رجال نویسی از تخصصاتی است که بین علمای شیعه و سنی باید باشد و برجستگی علما را جمع کنند تا به اخلاق برسیم.

وی افزود:  اگر از بزرگان جملاتی را به عنوان اصول زندگی داشته باشیم می توانیم به اخلاص برسیم .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه، یکی از وظایف روحانیون تربیت اجتماع است گفت: امید است روحانیون به درستی به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار