کشتی ایرانی را زیر نظر داریم

سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در خصوص محل کشتی ایرانی گفت که این کشتی در آبهای نزدیک یمن است و ما حرکت کشتی ایران به طرف سواحل این کشور با دقت زیر نظر داریم؛ اما درباره این کشتی با ایرانی ها تماسی نداشتیم.
کد خبر: ۳۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 20 May 2015

به گزارش تابناک یزد،  جف راتکه گفت:حرکت کشتی ایران به طرف سواحل یمن را با دقت زیر نظر داریم. وی گفت: در پایان هفته گذشته بر روی این موضوع تاکید کردیم که مهم است که کمک های بشردوستانه از طریق  ساز و کارهای بین المللی و با هماهنگی سازمان ملل صورت گیرد، اما نمی توانم اطلاعات بیشتری درباره محل این کشتی و مقاصد آن به شما ارائه دهم.

وی درباره اینکه آیا شما درباره این کشتی به طور مستقیم با ایرانی ها صحبت کرده اید، گفت: ما تماس مستقیمی با آنها نداشته ایم اما در این باره موضع خود را به طور شفاف و علنی اعلام کرده ایم.

راتکه مدعی شد: ما با تعامل با سازمان ملل بر روی اهمیت وجود ساز و کارهای هماهنگی بین المللی در این خصوص تاکید کرده ایم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا حرکت این کشتی بر اساس قوانین سازمان ملل تحریک آمیز است یا نه، گفت: من نمی توانم اطلاعات جدیدی درباره اینکه این کشتی به کجا می رود و ایرانی ها  آیا مسئولیت آن را برعهده می گیرند یا نه در اختیار شما قرار دهم. ما شما را به آنها رجوع می دهیم اما  اینکه موضع ما چیست باید ببینیم چه روی خواهد داد. این مهم است که در خصوص اوضاع یمن به طور شفاف و بین المللی هماهنگی ها صورت گیرد.

  راتکه همچنین با بیان اینکه نبرد با داعش دشوار و زمانبر است گفت: اخبار مربوط به رمادی در اواخر هفته توجه همگان را به خود جلب کرد.

 وی درادامه افزود: رمادی در هجده ماه پیش دست به دست شد. داعش ابتدا در ماه ژانویه دو هزار و چهارده وارد رمادی شد و نیروهای عراقی در این مدت در حال نبرد با آنها بودند.در هفته گذشته داعش با استفاه از خودروهای بمب گذاری شده انتحاری پیشرفت های زیادی داشت و بسیاری از افرادی که این خودروها را منفجر کردند، نبردها در استان الانبار طولانی و دشوار بوده است.این یک عقب گرد بود.اما شکی وجود ندارد که آمریکا به دولت عراق در بازپس گیری رمادی کمک خواهد کرد.

راتکه گفت: از آغاز ماه مه تاکنون ما سی و پنج حمله هوایی در رمادی داشته ایم که نه حمله در بیست و چهار ساعت گذشته بوده است. وی گفت: معتقدیم که نیروهای امنیتی عراق از ظرفیت و اراده لازم برای بازپس گیری رمادی با حمایت ائتلاف برخوردارند. همانطور که بارها گفته ایم نبرد با داعش دشوار است و زمان می برد. لازم است بر روی این موضوع تاکید کنم که از زمان شکل گیری ائتلاف بین المللی بر ضد داعش، داعش عقب رانده شده است و کنترل بیست و پنج درصد مناطقی را که زمانی  در اختیار داشت از دست داده است .


شبکه خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار