واکنش مدیرعامل اسبق تراکتور به پرونده ژائو ویلا/مشکل تراکتور با استقلال متفاوت است/عباسی: آجورلو باید پاسخگوی محرومیت تراکتورسازی باشد

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی از جزییات پرونده شکایت ژائو ویلا ابراز بی‌اطلاعی کرد.
کد خبر: ۳۷۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 03 February 2017
 محرومیتی که برای باشگاه تراکتورسازی از سوی فیفا در نظر گرفته شده بابت شکایت ژائو ویلا، بازیکن پرتغالی سابق این تیم است که در زمان مدیریت محمدحسین جعفری در تراکتورسازی با این تیم قرارداد بست و بعد از انجام 8 مسابقه این تیم را ترک کرد.


محمدحسین جعفری، مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی در این باره به ورزش سه گفت: «این مساله مربوط به 5 ساله پیش است و حقیقتا به خاطر ندارم قرارداد ژائو ویلا با ما با چه مبلغی بسته شد. اما این را می دانم که این بازیکن پرتغالی نیم فصل به خاطر پرداخت نشدن حق و حقوقش تراکتور را ترک کرد و شکایت خود را در فدراسیون جهانی فوتبال مطرح کرد. بعد از آن من از سمت مدیرعاملی باشگاه کنار رفتم و مدیران بعدی از جمله آقای نظمی، پیگیر شکایت این بازیکن بودند. از جزییات پیگیری آنها خبر ندارم و بهتر است این عزیزان درباره مشکل ایجاد شده پاسخگو باشند.»

 

نصیری، مدیراجرایی تراکتورسازی:
مشکل تراکتور با استقلال متفاوت است

جلال نصیری در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره مشکل پیش آمده برای نقل و انتقالات تراکتورسازی عنوان کرد: «واقعیت این است که من شخصا شب گذشته برای دریافت ITC تراکتورسازی اقدام کردم. پنجره نقل و انتقالات تراکتورسازی باز بود و مدارک شهباززاده را ارسال کردم تا کارت بازی او را بگیریم. صبح امروز اما به ما جواب دادند که یک پرونده انضباطی در فیفا دارید!»


او ادامه داد: «هنوز فیفا هیچ حکم قطعی درباره این پرونده به ما نداده و نمی دانیم اصل داستان چیست. از فدراسیون هم موضوعی به ما اعلام نشده است. ما حتی نمی دانیم محروم شده ایم یا نه و این پرونده انضباطی مربوط به چه کسی است.»


مدیراجرایی تراکتورسازی در پاسخ به این پرسش که "با شرایط پیش آمده موضوع عالیشاه، نوراللهی و بیگ زاده که در دیدارهای قبلی به میدان رفته اند، چه می شود" افزود: «من فکر می کنم این محرومیت شامل آنها نشود. مساله فیفا بعد از جذب عالیشاه، نوراللهی و بیگ زاده اتفاق افتاده و بعید است بابت بازی کردن آنها به مشکل بخوریم.»


نصیری در پایان افزود: «پنجره نقل و انتقالاتی ما مثل استقلال بسته نشده است. فکر می کنم با پرداخت مبلغ، مشکل حل شود اما باید پیگیری کنیم. پنجره نقل و انتقالات ما باز است اما وقتی برای ITC اقدام کردیم، جواب دادند پرونده انضباطی داریم. پس مشکل مابا استقلال متفاوت است.»


 

وکیل پدرو ویلا: تراکتورسازی تا پایان فصل امکان نقل و انتقال ندارد
- وکیل ژائو پدرو ویلا، گفت: باشگاه تراکتورسازی تا پایان نقل و انتقالات نیم فصل اول امکان نقل و انتقال ندارد.
 امروز خبری مبنی بر محرومیت باشگاه تراکتورسازی از  نقل‌وانتقالات زمستانی به دلیل شکایت ژائوپدرو ویلا مطرح شد.

داتر روژه ویس وکیل پدرو ویلا در مورد اینکه آیا رأی صادرشده از ممنوعیت نقل‌وانتقالات به خاطر طلب پدرو ویلا است، اظهار داشت: بله، این رأی به خاطر پرونده ویلا است. امروز ایمیلی از سوی آرش نجفی وکیل باشگاه تراکتورسازی دریافت کردم که او در این مورد اطلاعاتی داده بود و اطالاعاتی را مطرح کرد که نمی‌توانم این مسئله را بیان کنم.

وی افزود: در پرونده ویلا با فیفا مکاتبه کردیم و آنها درنهایت این رأی را صادر کردند. اطلاعات بیشتری در این مورد نمی‌توانم بدهم. فقط با توجه به این رأی تا پایان فصل جاری امکان انجام نقل و انتقالات را ندارد.

ویلا در مورد اینکه تراکتورسازی با رأی ۱۲ ژانویه تا ۱۲ فوریه اگر با اولیویرا تسویه حساب نکند،‌ با خطر کسر ۶ امتیاز هم روبرو شده است، عنوان کرد: بله، این مسئله هم وجود دارد،‌البته من مسئولیتی در این مورد ندارم واین موضوعی است که فیفا اعلام کرده و باشگاه تراکتورسازی تا زمان سررسید رأی فرصت دارد این مسئله را حل کند. این موضوع به خود باشگاه مربوط است و من نمی‌توانم از طرف فیفا اظهارنظری داشته باشم.

 
عباسی: آجورلو باید پاسخگوی محرومیت تراکتورسازی باشد
  مدیرعامل پیشین و عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی گفت: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی باید پاسخگوی محرومیت از نقل‌وانتقالات باشند.

سعید عباسی در خصوص محرومیت باشگاه تراکتورسازی از نقل‌وانتقالات اظهار داشت: وقتی هیئت مدیره هشت تا نه ماه جلسه‌ای برگزار نکند، نباید انتظار بیشتر از این داشته باشیم. آقای آجورلو مدیرعامل باشگاه بوده و هیچ جلسه‌‌ای را برگزار نکرد تا این مسائل انتقال پیدا کند. بنابراین ایشان باید پاسخگوی محرومیت باشگاه تراکتورسازی باشند. هیئت مدیره برای تصمیم‌گیری تشکیل می‌شود و مدیرعامل هم اجرایی می‌کند.

«امیدوارم محرومیت باشگاه تراکتورسازی صحت نداشته باشد.» وی افزود: وقتی متوجه شدیم که جلسات هیئت مدیره تشکیل نمی‌شود، استعفاء دادیم، اما با استعفای ما مخالفت شد. آجورلو تمایلی به برگزاری جلسه هیئت مدیره نداشت. آجورلو باید بداند که هیئت مدیره او را مدیرعامل کرده است.

عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز با اشاره به مطالبات خارجی‌های پیشین تراکتورسازی گفت: از سال ۹۱ درگیر قضایای طلب خارجی‌ها بودیم. طلب سنگین دو خارجی زمان مدیریت سردار جعفری را پرداخت کرده و مابقی را با رایزنی نگه داشته بودیم. با خارجی‌های دوره خودمان هم تسویه کرده بودیم و زمانی که با مدیریت به مشکل خوردم، یک‌سری مصاحبه‌هایی انجام داده و گفتم که باشگاه با چه شرایطی روبه‌رو شده است. در آن زمان، باید با سایر خارجی‌های دوره خودمان تسویه می‌کردیم، اما پول AFC‌ دیر رسید. همان مقطع، دو میلیارد تومان در باشگاه گذاشته و اعلام کردیم که باید پول خارجی‌ها از جمله ویلا و یان رمزی پرداخت شود. آقایان باید از برج شش با خارجی‌ها تسویه می‌کردند.

عباسی در خصوص اینکه آیا باشگاه تراکتورسازی در خطر کسر امتیاز قرار دارد یا خیر، گفت: بله، با توجه به این شرایط باشگاه در خطر کسر امتیاز قرار دارد. وقتی ایشان (آجورلو) جلسه‌ای برگزار نکرد، از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم و هشدار دادیم که در باشگاه چه مشکلاتی وجود دارد. به ما گفتند که تیم شرایط خوبی دارد و این همه «گیر» ندهید، اما بحث ما این چیزها نبود و بحث اطلاع‌رسانی بود. ما نامه‌های متعددی به مجمع ارسال کردیم، اما وقتی دیدیم توجهی نمی‌شود، سه ماه پیش سه نفر از اعضای هیئت مدیره که یکی از آنها من بودم، استعفا دادیم، اما پذیرفته نشد. به آقایان گفتیم که پرونده پدرو ویلا برای دوره مدیریت جعفری است. ما وارث خیلی از بدهی‌ها بودیم، اما آنها را پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنید چرا باشگاه استقلال از نقل‌وانتقالات محروم شد؟ به این دلیل که کارها به فی امان الله سپرده شده بود. امیدوارم باشگاه با خطر کسر امتیاز روبه‌رو نشود، چون مردم از این وضعیت آسیب می‌بینند. کسر امتیاز از باشگاه تراکتورسازی مصیبت خواهد بود. بارها مصاحبه کردم که پیگیر پرونده پدرو ویلا و لوپز باشید، اما وقتی جلسه هیئت مدیره نباشد، این مشکلات هم به وجود می‌آید. فکر می‌کنید آجورلو چند بار به باشگاه می‌رود؟ وقتی قرار باشد از تهران باشگاه را کنترل کنید، تیم را به تهران می‌آوردیم، نه اینکه در تبریز باشد.

عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی در پایان عنوان کرد: با خارجی‌‌ها بارها مکاتبه کرده و این مسئله را به مدیرعامل اعلام کردیم، اما توجهی نشد. در حال حاضر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باید پاسخگو باشند و ما سه نفر از اعضای هیئت مدیره در جلسات حضور نداشتیم. امیدوارم این مشکل را حل کنند، اما اگر این اتفاق رخ ندهد مقصر کسانی خواهند بود که به نامه‌های ارسالی به فدراسیون از سوی فیفا توجهی نداشته‌اند.

 



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار