اشغال ۴۰ درصد تختهای بیمارستانی یزد توسط استانهای همجوار

استاندار یزد با اشاره به اینکه ۴۰ درصد تختهای بیمارستانی یزد توسط استانهای همجوار اشغال می شود، گفت: این میزان حضور مردم در یزد برای درمان نشان از تعهد و مردمداری پزشکان استان یزد دارد.
کد خبر: ۳۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 23 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سید محمد میرمحمدی،در همایش شوراهای شهر و روستای استان یزد با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در شورای اسلامی استان پیگیری می شود، اظهار داشت: افزایش سرانه درمان یکی از این موارد است که در این راستا در سال گذشته مجوز ۷۲۰ تخت بیمارستانی جدید از وزیر بهداشت گرفته شد.

وی با بیان اینکه حضور بیمارانی از استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در یزد برای درمان، برای استان یزد یک امتیاز است و نشان از تعهد و مردمداری پزشکان این استان و خدمات خوب پزشکی است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت استان استفاده کنیم و یزد را به یک قطب بزرگ درمان در منطقه جنوب شرق کشور تبدیل کنیم.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: امکانات پزشکی در استان یزد وسیع تر شود تا بتوانیم پاسخگوی بیمارانی باشیم که یزد را برای انجام اقدامات درمانی خود انتخاب کرده اند.

وی، پزشکان یزد را پزشکانی دلسوز و مورد اعتماد خواند و افزود: مردم از کیلومترها راه برای درمان نزد پزشکانی می آیند که با آنها با دلسوزی و احترام رفتار می کنند و از نظر علمی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند.

استاندار یزد در مورد دیگر مشکل مطرح شده از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد اظهار داشت: طرح ساماندهی اتباع بیگانه در یزد تدوین شده که بر اساس این طرح، اتباع غیرمجاز باید یزد را ترک کنند و اتباع مجاز نیز در مهمانشهرها پذیرش خواهند شد و ضوابط کاری آنها نیز بر اساس قانون انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس این سند تدوین شده، آسیب های ایجاد شده توسط اتباع غیرمجاز نیز باید به تدریج از بین برود تا مردم یزد و اتباع بیگانه غیرمجاز بدون کمترین چالشی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

میرمحمدی در مورد آب نیز به عنوان اصلی ترین خواسته همه مردم و مسئولان استان یزد اظهار داشت: معاون وزیر نیرو در سفر اخیر خود به استان یزد قول داد تا آب انتقالی حداکثر ظرف پنج سال آینده به استان یزد بیاید تا این استان با بحران جدی مواجه نشود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در همایش با اشاره به اینکه شوراها ابزار مناسبی برای تصمیم گیری مردم هستند، اظهار داشت: شوراهای می توانند همدلی مردم با حاکمیت را تقویت کنند.

محمدرضا تابش عنوان کرد: شوراها برخی اشکالات درونی نیز دارند که البته کمتر در استان یزد مشاهده شده اما امیدواریم این اشکلات به حداقل ممکن برسد تا کارکرد شوراها ارتقا یابد و رضایتمندی مردم از عملکرد این نهاد بیشتر شود.

وی از اختلافات درونی اعضای شوراها، برخی خودمحوری ها، عدم تمایل به همکاری جمعی، کمبود تجربه کاری برخی اعضا، عدم استفاده از مشاوره متخصصان، سفرهای خارجی و داخلی غیرضروری و ... را بخشی از مشکلات درونی شوراهای اسلامی شهر و روستا برشمرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار