2 میلیون از 800 میلیون متر مکعب آب جاری فارس مهار شود

با اجرای طرح های آبخیزداری سالانه 2 میلیون مترمکعب آب در استان فارس مهار می شود.
کد خبر: ۳۸۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 04 March 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: سه میلیون و 800 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
 
بوستانی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در این میزان اراضی منابع طبیعی، نیازمند 700 میلیارد ریال اعتبار است و در صورت مهیا شدن این اعتبار، تا چند سال این طرح ها عملیاتی خواهد شد.
 
وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری، زمینه‌ساز مهار سالانه 2 میلیون مترمکعب از آب های جاری خواهد شد و این اقدام عدالت در بهره‌ برداری از آب‌های ناشی از بارندگی در هر حوزه را محقق می‌کند.
 
مدیرکل منابع طبیعی فارس افزود: با توجه به اینکه وقوع بارندگی‌های طبیعی، سالانه در استان فارس امکان ذخیره 800 میلیون متر مکعب آب را در طرح‌های آبخیزداری این استان میسر می سازد، برای اجرایی شدن هر چه زودتر طرح های آبخیزداری و آبخوان داری که مطالعه آنها به اتمام رسیده، نیازمند همکاری خیران و مشارکت بخش خصوصی است.
 
وی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری به ویژه در شرایط کنونی می تواند از افزایش تبعات ناشی از خشکسالی پیشگیری کند و علاوه بر این در ارتقای سلامت محیط زیست موثر واقع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار