تعیین‌تکلیف اراضی اختلافی اوقاف با منابع طبیعی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تعیین تکلیف اراضی اختلافی این اداره کل با منابع طبیعی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 25 May 2015

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اکبر قیامی گفت: به زودی هیاتی متشکل از کارشناسان این دو اداره کل نسبت به واگذاری معوض اراضی اختلافی به اوقاف استان اقدام می کنند.

او اظهارامیدواری کرد با قول مساعد مدیرکل منابع طبیعی استان 30 هکتار زمین به صورت معوض اراضی موقوفه به اوقاف واگذار شود.

او با بیان این که در برخی از مواقع و بنا بر وجود شرایط خاص موقوفات بر اساس تفاهم نامه معاوضه می شوند گفت: در روستای آرپاتپه و موسی کندی اراضی موقوفه ای وجود داشته که بر اساس تفاهم نامه اداره کل منابع طبیعی به عنوان معوض 30 هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در دشت فتحعلی خان مغان در اختیار اوقاف قرار خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی و ثبت موقوفات اظهار کرد: شناسایی و اخذ سند مالکیت ارزشمندترین کار برای اثبات مالکیت موقوفات است و صدور سند مالکیت بزرگترین اقدام و اولین مرحله برای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اوقاف اردبیل ، وی گفت: کسانی که برای حفظ و تثبیت موقوفات کمک می کنند مصداق بارز محبت به اهل بیت (ع) و قرآن است و این مهم ترین خدمت به موقوفات است.

حجت الاسلام قیامی ، شناسایی موقوفات و صدور سند مالکیت برای آنها را محافظت نرم از موقوفات دانست و افزود: شناسایی و سند دار کردن موقوفات با همکاری و تلاش همکاران و مدیران دستگاه های مربوطه در حال اجراست.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار