تجلیل ازبرگزیدگان جشنواره دانشجویی بانوی نور

سومین جشنواره دانشجویی بانوی نور با شناخت برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 26 May 2015

برگزیدگان سومین جشنواره دانشجویی بانوی نور در همدان تجلیل شدند.

به گزارش مهر، دبیرسومین جشنواره دانشجویی بانوی‌ نور در آیین اختتامیه سومین جشنواره دانشجویی بانوی نور با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره بیش از دوماه فعال بوده است، افزود: در این مدت ۱۶۰ عنوان اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت هیئت داوران با توجه به معیارهایی چون نوآوری، خلاقیت، تاثیرگذاری و غیره سه اثر را به عنوان آثار برگزیده این جشنواره انتخاب کرد.

علیرضا اکبری افزود: سومین جشنواره دانشجویی بانوی نور با محوریت زندگی فاطمی الگوی زندگی اسلامی، حجاب و عفاف فاطمی و نقش زن مسلمان در اداره خانواده و جامعه به همت دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

وی اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی همدان ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ، بسیج اساتید استان همدان ، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان همدان ، بسیج دانشجویی دانشگا بوعلی سینا و کانون های فرهنگی هنری در برگزاری این جشنواره همکاری داشتند.

وی عنوان کرد: سومین جشنواره دانشجویی بانوی نور شامل بخش های تصویر‌سـازی، پوسـتر، خوشنویسی، ادبی، شعر فاطمی ، عکاسی بود که از برگزیدگان هر بخش نیز تجلیل شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌‌سینا نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت فاطمه محور اهل بیتی است که محورعالمند گفت: هر کاری که در راستای معرفی جلوه های نورانی این بانوی بزرگوار انجام شود کاری پر برکت و نورانی خواهد بود.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در ادامه با اشاره به اینکه هنر زبان فرا زبانی است، افزود: جایی که زبان از سخن بازمی ایستد هنرمند می تواند عمیق ترین مفاهیم را با صراحت و شیوایی به مخاطب منتقل کند.

وی اظهارداشت: یکی ازمهمترین تفاوت های انسان با سایر موجوات ناطق بودن انسان است لذا انسان ناطق توان ارائه بیان و مفاهیمی را دارد که سایر موجودات ازآن عاجزند.

حجت‌الاسلام رستمی در ادامه با اشاره به اینکه هنر امری بسیار ارزشمند است، بیان داشت: تعریفی که از ارزش هنر می شود مفهومی است که ارائه می دهد و اگر انسان ناتوان و بی هنری دست به دزدی بزند و به افراد دیگر توهین کند می گویند این کار نارواست درحالیکه اگریک هنرمند به مفاهیم و ارزش های دیگران توهین کند می گویند این توهین یک توهین جدی و عمیق تری است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش قائل شدن به هنر، بدون توجه به محتوا امری است که دقت لازم در آن صورت نگرفته است، عنوان کرد: تنها هنری ارزشمند تلقی می‌شود که در زمان ارائه، دارای مفهومی خاص باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌‌سینا در ادامه با بیان اینکه هنرمند می تواند هنر خود را در دو قالب فرشتگان و شیطانی اجرا کند، گفت: نحوه استفاده از هنر به خود انسان بستگی دارد و باید توجه داشت که از هنر خود در راه صحیح استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار