استفاده از تجارب کشت برنج و دانه روغني مازندران

مدير‌کل کشاورزي قزيل‌اوردا قزاقستان گفت: هدف سفر به مازندران در زمينه همکاري کشت برنج و دانه روغني بوده است که مي‌توانيم از تجارب مازندران استفاده کنيم.
کد خبر: ۴۰۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸ 07 April 2017

 خبرنگارآريادفترمازندران درساري، باخت ژافانوف صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادي که در اتاق بازرگاني، صنايع معادن و کشاورزي مازندران برگزار شد، خواستار تقويت و توسعه روابط بين کشور ايران و قزاقستان و مازندران و قزيل‌اوردا شد.

وي افزود: بعد از برداشت تحريم از کشور ايران، فرصت خوبي براي گسترش همکاري با اين کشور فراهم شد.

مدير‌کل کشاورزي قزيل‌اوردا قزاقستان با بيان اينکه اين استان در زمينه اقتصادي، تجاري و صنعتي پروژه‌هاي خوبي براي انجام همکاري بين دو استان دارد، تصريح کرد: با توجه به روابط دوستانه‌اي که بين دو کشور به‌وجود آمد آمادگي اجراي پروژه‌هاي مشترک داريم.

اين مسؤول اظهار کرد: سالانه 226 ميليون تن محصولات کشاورزي در استان قزيل‌اوردا توليد مي‌شود و اخيراً کشت دانه روغني را در استان آغاز کرديم.

ژافانوف ادامه داد: سالانه 8 هزار تن محصول شيلاتي در اين استان توليد مي‌شود که به کشور اروپاي شرقي صادر مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين استان سالانه 450 هزار تن برنج توليد مي‌کند، خاطرنشان کرد: 150 هزار تن محصولات باغي از اين استان توليد مي‌شود.

مدير‌کل کشاورزي قزيل‌اوردا قزاقستان در پايان گفت: هدف سفر به مازندران در زمينه همکاري کشت برنج و دانه روغني بوده است که مي‌توانيم از تجارب مازندران استفاده کنيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار